|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag fick punktering på ett vinterdäck i slutet på förra vintern. Har haft en del utgifter på bilden de senaste månaderna med bla byte av dämpare, stora servicen, fixat ett visslande ljud orsakat av tjuvluft osv. Hittade ett par riktigt fina continental 4x4 contact m+s som var i princip nya och köpte dessa i tro om att de var OK att köra med på vintern. Det visade sig sen vara fel då M+S i detta fallet inte verkar stå för mud and snow då en alptopp med snöflicka saknas på däcket. Dessa däck har jag ingen användning av nu med andra ord och då jag har 19tummare på sommaren så har jag ingen nytta av däcken alls framöver. Hur som helst, mina vinterfälgar är 18" och jag letar nu efter ett par begagnade vinterdäck till dessa som jag kan använda tills plånboken reparerat sig lite =) fälgens bredd är 8,5" och de däck som suttit på tidigare är av dimension 255/55R18 Är jag låst till denna dimension eller finns det andra dimensioner jag kan leta efter utan att det på något sätt riskerar att förstöra något på bilen eller bråka med bilens färddator? Hittar nämligen inga vettiga i 255/55R18 och hoppas därför att jag kan utöka sökningarna med lite fler dimensioner men ändå använda samma fälg. Jag förstår att jag ska köpa 4 likadana däck osv men det är just dimensioner jag är ute efter. Jag ringde BMW tidigare idag men de kunde inte hjälpa mig då de enligt tjejen jag pratade med endast fick rekommendera originaldimensionen. Någon som har koll på detta? Bilen är förövrigt av årsmodell 2003. Tack så länge! | |
|
Den här brukar jag använda. Länk 235, 245 bredd borde gå bra på 8,5 fälgar. Hälsn Peter |
|
|
Det blev fel, den här Länk |
|
|
Prova leta beggade 17" originalfälgar och däck från Länk ? Alt ring dom och fråga. Tror det kan vara knepigt med dimensionen du anger men kollar man runt så ser man mer:) Powerbörsen uppe till vänster och beggade delar kan ge lösning? Mvh Asken |
|
| Vart bor du? Har en uppsättning halvdana Michelin Alpine med dubb (255/55-18) på fälg som passar E70 som skall bort billigt. De finns i Vallentuna. | |
| Hej Robert, jag bor tyvärr nere i Skåne:/ och att skicka något så stort är väll ganska omständigt för dig? Det är en e53 jag har men de passar kanske ändå:) | |
|
Hmm. Skåne blir nog inte lönsamt att skicka till. Kan tänka mig att frakten blir typ 1500kr då det är rätt skrymmande med däck/hjul. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.