|
|
|
|---|---|
|
Hej! Den senaste tiden så har ratten på min bmw börjat skaka, ratten börjar alltid skaka när man börjar köra 90 km/h. En annan grej som jag också har märkt är att det kommer ut jättelite rök ifrån motorn där man fyller på olja. Någon som kan hjälpa mig!? | |
|
Det första är obalans i däcken bara testa lämna in den å balensera annars får du byta däck och när du ändå byter däck så köp inga punkteringsfria däck. Böt bort mina i sommras när jag fick punka innan vid minsta lilla ojämnhet i marken fick jag hålla emot den drog höger vänster usch vad trött jag blev på dem däckena |
|
|
Vibrationerna kan också vara anliggande broms, glappa leder/bussningar, orunda däck/fälgar, ocentrerade fälgar eller dåliga stötdämpare. Vad är det för däck och kom problemen plötsligt? Lite vattenånga från oljepåfyllningslocket är helt naturligt och inget att oroa sig för så länge det är små mängder. Nu när det börjar bli kallare kan det även bli lite gul "majonäs" på insidan av oljepåfyllningshålet/locket och det är också helt naturligt om det är små mängder - det är små mängder kondensvatten som blandat med oljan som kondenseras där det är som kallast, av fartvinden. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.