|
|
|
|---|---|
|
Tack för en trevlig genomförd kväll! Många var säkert och tittade på BMW bilar och samtidigt avnjöt lite Tennis i samma veva på Stockholm Open. Men det var ändå ett antal som hittade till Bavaria i Solna! Nu till saken! Jag kan inte riktigt förstå hur Bavaria i Solna tänker, då de hade en gyllene chans att få glänsa lite genom att erbjuda (likt Bavaria i Danderyd brukar) lite intressanta bilar för provkörning, då skaran BMW-frälsta från BMW CS är verkligen en potentiell målgrupp som kan tänkas vilja köpa någon lite mer speciell bil än 118d, 320d , X4 2,0d samt i3! Det var nog den mest dystra skara bilar för provkörning jag sett. Hur tänker Bavaria egentligen här? Varför inte få dit lite intressanta bilar just för kvällen, så hade folk stannat längre än till kl 19.30 då det började tunnas ut i ganska rask takt. Så ett tips om ni läser detta: Nästa gång så ser jag gärna att ni får fram en skara intressanta bilmodeller så som tex: 235i , 335d, X5 / X6 samt någon Performance utrustad variant med Powerkit som har en beteckning över 2,0d. Eller varför inte låtit en representant kört runt kunder i en M3/M4 under kvällen!? Uppståndelsen hade varit enorm, men ist blev det som att gå in mitt på dagen till Bavaria. Trist och avsaknat av intresse var orden jag letade efter under kvällen. My 50 cent.. | |
|
Frågade en kille varför utbudet för provkörning var undermåligt, samt att ingen bil presenterades under kvällen? Han svarade att de inte ville ta hit några dyrare bilar för provkörning för det dels kan bli stenskott samt de måste tvättas mm.. Men då säljer man inga roliga bilar heller , utan mest företagsutrustade bilar är svaret kort och gott.. |
|
|
Beolab; Jag håller med, känner inget intresse/engagemang från Bavarias sida. Borde de inte haft en säljare på plats? Eller i alla fall annan "säljande" person. Jag känner mig inte riktigt välkomnad när jag besöker Solna. Som exempel kan jag nämna att jag skickade en förfrågan om provkörning till dem i mitten/slutet på september, fortfarande ingen respons (17/10). När samma förfrågan skickades till Bilia Group kom svaret dagen efter... Det glädjande och samtidigt märkliga med Solna är Mini. Bara några meter bort från BMW har de fattat det där med kundbemötande. Trevliga och engagerade! |
|
|
Tack för inputen, allt noterat och ett korrekt svar behöver ett par arbetsdagar för flera är inblandade och dialog kommer ske via bmwcs-sida. Vi är tacksamma för de som faktiskt tar sig tid att komma samt även de som delger tankar. Provkörning var en delaktivitet av Höstträffen detta år, något som på 30 år växt ifrån 10 personer vid Förende bil i Wennergren Center till 140 personer i en av de Största BMW-hallarna i Sverige och vi valde att sätta Barncancerfondens arbete i fokus och medlemmarnas tid just denna kväll. Nästa träff som kommer är just "En skön resa" den 6/11 15.30 med Segeltorp där fokus är körning och nästan hela paletten av BMWs exklusive M finns närvarande. Lika mycket pengar till Barncancerfonden hoppas på men delvis annan inriktning. Trevlig helg! Asken mfl |
|
|
Ett stort tack till BMWCS Stockholmssektionen för att ha anordnat evemanget förstås! Jag glömde det i sammanget. :-) Ingen skugga ska falla över er. Trevlig helg! |
|
|
Nej ingen skugga alls över BMWCS arrangörerna alls, mer en liten spark i baken på Bavaria Solna för deras engagemang. Asken: 6 November i Segeltorp säger du;) Hur länge håller det på, då man jobbar till 17.00;( Ser inget på kalendern på BmwCS? |
|
|
Provkörning av M-Bilar i segeltorp, låter bra, men lustig tid. Får se till att närvara då om du kan bekräfta bara att ovanstående stämmer;) |
|
|
Asken skriver EXKLUSIVE M-bilarna så det kommer alltså inte att bli några M-bilar på Segeltorp heller med all sannolikhet. Exakt vilka bilar det blir som står till vårt förfogande får vi se då vi ses på plats. Tror man kommer få svårt att hitta en enda BMW-handlare som vågar lämna ut en bil för runt milen till ett gäng glada klubbmedlemmar. Senast det gjordes i Göteborg kom bilen visst tillbaka rätt tilltufsad samt totalt nerspydd inne.... Utöver detta skulle det inte heller fungera rent praktiskt då säkert 95% av alla som var på plats igår i Solna skulle vilja köra en M3 eller M4. Låt säga att man faktiskt skulle få folk att respektera att man bara kör 10 minuter. Vi var i runda slängar 130 pers. 95% av 130 är ca 124 pers 124 x 10 min är 1240 minuter eller ca 21 timmar. Med lite väntetid och så så är vi vips uppe i 24 timmar eller mer. Vem hade haft lust att vänta 1 dygn på att få prova? Även med 2 bilar hade det ju blivit en väldigt lång väntetid. Är man verkligt intresserad av att testa en M-bil är det bästa nog att ta en egen direkt kontakt med en säljare för en test i lugn och ro. Så mycket det nu går med dessa bilar. :-) Man bör nog dessutom vara lite mer än bara intresserad utan man bör nog även visa en seriös köpsignal. Tiden på Segeltorp är tänkt för att minimera risken att alla hamnar i köerna på E4:an söderut. Niklas Fransosen |
|
| De kan ha en representant som åker med, skulle sälja betydligt fler m-bilar, om folk fick uppleva dom innan köp än att d köper en 335 ist alt 530 tex | |
|
Även med en representant med i bilen så blir det ju bekymmer med tiden eller hur? Eftersom du nu faktiskt har en M-bil tror jag att du utan bekymmer skulle få pröva en bil om du gick förbi på dagen. Dessutom så behövs det mer än 10 minuter för att inse vilken sanslöst galet kul bil med grymma egenskaper en M3/M4 faktiskt är. Sen var det faktiskt inte fokus på provkörning igår utan det var reservdelar och att umgås med andra klubbmedlemmar som var i fokus. Att vi fick tillfälle att köra lite var mest för att vi som medlemmar skulle bidra med tid = pengar till Barncancerfonden. Igår blev det 3400 kr bara på provkörningarna och det är väl ändå det viktigaste? Niklas Fransosen |
|
| Har redan testat de flesta m-bilar , men i detta fall tänker jag mest för upplevelsen att de hade kunna gjort det bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.