AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.900

E36: Går det att koppla ur centrallåset helt?

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Går det att koppla ur centrallåset i en E36 och endast köra manuellt? Har problem med säkringen som går för jämnan så jag tänker mig att det är nått kabelbrott någonstans eller trögt lås. Har ingen lust att lägga tid och pengar på detta just nu.

Det som är irriterande (och farligt ur ett säkerhetsperspektiv) är ju att när väl säkringen gått så kan dörrarna (förardörren undantagen) inte öppnas med handtag inne i kupén ens. Läskigt...

Så jag tänker mig att koppla ur rubbet och köra the old fashioned way. Funkar det så?
Lu
46
Ludwigsagner
328im Sedan -97
Ja, det går. Det var urkopplat på min gamla Coupe -94a dock vet jag ej hur man gör.. Har för mig att strömtillförseln till clåset var urkopplat till min. Så det borde gå att lossa kontakten till clåset.
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

OK, får testa. Spontant tänker jag mig dock att det är lite mer problematiskt. Nu har säkringen gått igen. Därmed kommer ju ingen ström till clåset och samtliga dörrar förutom förardörren är nu obrukbara.

Är det verkligen korrekt att man inte skall kunna öppna dörrarna inifrån i detta läge? Tycker det verkar fullständigt livsfarligt. Anta att man har ett fungerande centrallås, man låser under färd, råkar smälla bilen och säkringen/elen går. Skall alla passagerare baxa sig ur genom förardörren?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kanske detta diagram kan lätta på ditt problem:
Länk

Ursprungssida: Länk

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.