|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ett registerutdrag från vägverkets bilregister innehåller ju en del info om bilen. Går det från ett sådant att utläsa ifall bilen är import? //Jimmy | |
|
Ja det finns en kod på pappret som betyder att bilen ursprungligen är registrerad i annat land. Skall se om jag kan få reda på vad det skall stå. Har en kompis som är Besiktnngsingenjör. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Jag vet faktiskt inte men jag tror inte det, dock kan du ju se om bilen har första reg.datum t.ex -97 och det är en 94 så är det inte så svårt att gissa iof... -------------------------------------------- Länk |
|
|
Där ser man, sölig som man är! :) -------------------------------------------- Länk |
|
|
Om man via internet går in på bilregistret (har tillgång på jobbet) står det: Direktimport: Ja eller Nej. ============================== /MP Länk |
|
|
Sen kan man faktiskt se om första reg.datum överensstämmer med årsmodell eller som //M// skriver så står det i bilregistret om den är direktimporterad eller inte... //Stephan Länk |
|
|
Fredrik M. Lite nyfiken bara. Har du nån "fördel" med en vän som är besiktningsman? //Johan |
|
|
Johan, nej deras policy är att inte besiktiga bilar till personer de känner om det är så du menar. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.