|
|
|
|---|---|
|
BMW 530xd - 08 P.ga av rost har jag fått halva bagage luckan åtgärdad och lackad på garanti. Hur petig får man vara ? I det stora hela så ser det jätte bra ut, men jag har upptäckt 2 saker som stör mig. 1. I en hörnet så är det apelsin lack och lite mattare än den övriga delen som de har lackat. 2. När man tittar på nära håll i bra ljus så syns det 3 små ringar under lacken efter slipningen. I övrigt ser det bra ut, man ser ingen skillnad där de har tagit bort rosten. Får man känna sig nöjd trots de 2 små saker? Har ju inte betalat någonting själv trots allt. | |
|
Hej, De som lackar kan göra det ordentligt om de bara vill. Jag hade därför inte nöjt mig med detta. Vid eventuell försäljning så kan det bli så att spekulanten väljer en annan bil pga av taskig lack. Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
Förstår mig inte på hantverkare eller vilket folk som helst för den delen som inte kan/vill göra ett bra jobb från början, fattar de inte att det slår tillbaka på dem eller är de helt enkelt för dumma för att inse det?? Självklart kan alla göra misstag men.. hallå!! Mvh |
|
|
Hantverk och utförande vs pris är inte en helt enkelt att få ihop alla gånger. Garantijobb betalas av 3:e part och i detta fallet antar jag BMW och då bör nivån vara vettig. Gör om, gör rätt?:) Ett par bilder kan göra det hela enklare att begripa såsom betraktare. Mvh Asken |
|
|
Problemet är väl att de flesta som får garantilackering, tycker det ser OK ut även om det inte tål en närmare granskning...därför slarvar lackerarna och tar smällen om det är någon enstaka som klagar. Jag tycker man kan kräva att finishen är lika bra som fabrikslacken (som inte alltid är helt slät tyvärr), men uppenbara ojämnheter och/eller märkbara färgskiftningar är inte OK i mina ögon. E46:an fick en del lackjobb på rostskyddsgarantin och en lackverkstad gjorde bättre jobb än en annan, den som gjorde bäst jobb gjorde lackeringen så bra att det inte gick att se att det var nya dörrar/huv/baklucka. Att rosten ändå kom tillbaka och allt fick bytas en gång till inom rostskyddsgarantin var en annan femma och beror på att BMW förzinkar plåten efter man limmat skarvarna (som sedan spricker och ger tillträde för vatten till oskyddad plåt = rost i falserna!). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tycker att BMW som i det här fallet betalar skulle säga till lackeraren att höra om ist för att lämna ut bilen. Mvh Jonas B |
|
thekinglives |
Brynet: +1 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.