AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.794

Hjälp med att tyda handstil i servicehäftet

Visa användare
139
JensDavid
750iAL -90
Hejsan

Osäker på både rubrik och kategori dock. Jag har nyligen köpt en bil och glömde fråga säljaren om en sak i sevicehäftet som jag inte kunde tyda handstilen på riktigt. Länk till bild ur servicehäftet Länk

David
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bromsar runtom. Tolkar det som "ern." vilket blir Erneut, bytta alltså skivor+belägg.
Andra position betyder nytt batteri.

Här kan du få komplett utrustningslista på din bil om du anger VIN, chassienumrets 7 sista Länk

Då du har en importbil så kanske du vill ha instruktionsböcker med mera på Svenska? Finns hos närmaste BMW-handlare eller verkstad för ett par hundralappar.

Undrar du mer kan du använda "Sök inlägg"-funktionen ovantill(under "Ny användare") och söka dig fram utav nästan 15 års posteringar i olika ämnen samt även guider med mera till vänster är nyttig info.

Vad blev det för BMW och modell?

Mvh
Asken
Visa användare
139
JensDavid
750iAL -90
Tack så hemskt mycket för svaret! :)

Det blev en BMW 728iA -00. Prydligt fullstämplad servicebok hos en och samma BMW-firma, som både sålde bilen ny och som sålde den begagnad till mig sen. Jag har precis hämtat hem den Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Snygg!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Underbart, då får vi hoppas den får lika långt ompysslande och fyller 30 år med tiden:)

Om det vore min bil hade jag gjort ett byte av olja och filter i autolådan, blir som nytt efteråt.

Mvh
Asken
Det verkar stå Bremsen vo-hi som betyder bromsar fram bak
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kan bara instämma med Asken, angående lådan. Hade en E38 för länge sedan och efter ett oljebyte blev bilen som förbytt - till det bättre!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det står
"Bremsen vo - hi ern" = Bremsen vorne - hinten erneut, vilket betyder att bromsarna byttes fram och bak
Batterie ersetzt" = batteriet utbytt.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
139
JensDavid
750iAL -90
Ja skivor, ok + belägg när nya. Ska boka tid för oljeservice och byte av filter + olja i lådan, samt oljan i bakaxeln idag. Det känns riktigt kul att fortsätta serva bilen lika punktligt som hittils.

Jag hittade i början av servicehäftet att man skriver servicen för broms- och kylarvätska separat. Väldigt punktligt där med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.