|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Osäker på både rubrik och kategori dock. Jag har nyligen köpt en bil och glömde fråga säljaren om en sak i sevicehäftet som jag inte kunde tyda handstilen på riktigt. Länk till bild ur servicehäftet Länk David | |
|
Bromsar runtom. Tolkar det som "ern." vilket blir Erneut, bytta alltså skivor+belägg. Andra position betyder nytt batteri. Här kan du få komplett utrustningslista på din bil om du anger VIN, chassienumrets 7 sista Länk Då du har en importbil så kanske du vill ha instruktionsböcker med mera på Svenska? Finns hos närmaste BMW-handlare eller verkstad för ett par hundralappar. Undrar du mer kan du använda "Sök inlägg"-funktionen ovantill(under "Ny användare") och söka dig fram utav nästan 15 års posteringar i olika ämnen samt även guider med mera till vänster är nyttig info. Vad blev det för BMW och modell? Mvh Asken |
|
|
Tack så hemskt mycket för svaret! :) Det blev en BMW 728iA -00. Prydligt fullstämplad servicebok hos en och samma BMW-firma, som både sålde bilen ny och som sålde den begagnad till mig sen. Jag har precis hämtat hem den Länk |
|
| Snygg! | |
|
Underbart, då får vi hoppas den får lika långt ompysslande och fyller 30 år med tiden:) Om det vore min bil hade jag gjort ett byte av olja och filter i autolådan, blir som nytt efteråt. Mvh Asken |
|
| Det verkar stå Bremsen vo-hi som betyder bromsar fram bak | |
| Kan bara instämma med Asken, angående lådan. Hade en E38 för länge sedan och efter ett oljebyte blev bilen som förbytt - till det bättre! | |
|
Det står "Bremsen vo - hi ern" = Bremsen vorne - hinten erneut, vilket betyder att bromsarna byttes fram och bak Batterie ersetzt" = batteriet utbytt. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ja skivor, ok + belägg när nya. Ska boka tid för oljeservice och byte av filter + olja i lådan, samt oljan i bakaxeln idag. Det känns riktigt kul att fortsätta serva bilen lika punktligt som hittils. Jag hittade i början av servicehäftet att man skriver servicen för broms- och kylarvätska separat. Väldigt punktligt där med |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.