|
|
|
|---|---|
|
Tjabba. Har en BMW 530 Bensin E39 2001 som efter renovering går dåligt. VANOS Toppackningen ville inte vara med längre och kände att den gjort sitt, innan detta så gick bilen som den skulle. Nu när man kör så känns den som en Toyota Aigo ungefär, men bara upp till 4300 i varv, efter det så klipper den och går jätte fint. Kammarna är ställda som innan, kamaxellägesgivaren är bytt. Någon som vet vart man kan börja felsöka? | |
| Först skulle jag dubbelkolla att allt blivit rätt med tändningen, sedan skulle jag kolla kompressionen efter topplockspackningsbytet. | |
|
Jag skulle koppla upp datorn och kolla felkoder innan jag gör något annat om du inte redan gjort det. Är du 110% säker på att kammarna står rätt? // Magnus |
|
|
Användes riktigt verktyg och tryckluftsbelastning via oljekanalen när justering av kammarna gjordes? Dubbelvanos går inte att justera utan rätt verktyg. Jag har testat flertalet gånger att "gissa" mig fram men hur man än gör så funkar det inte så jag fick ge upp och köpa en vertygssats. (har sålt den) Enkelvanos-motorn är en helt annan historia, den fixar man utan verktyget men dubbelvanosmotorn är man helt lost på :) Länk _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.