|
|
|
|---|---|
|
Hej kära medlemmar, följande lampa tändes i min panel (bild från google) Länk Läst en del på nätet och verkar som att det innebär att abs styrenheten måste bytas. Har någon annan erfarenheter kring denna felkod? Finns det någon möjlighet att få abs enheten renoverad? Stort tack på förhand. | |
|
Hej! Jag hade problem med trycksensorn på min bil (en e46) med felkod 5E21 trycksensor 2. När jag kollade runt hos BMW och andra så var ingen säker på att det var just trycksensorn som var trasig. Min "lokala" verkstad sa att de skickade iväg "hydralenheten" som det heter på min bil för renovering och att det är billigare. Misstänker att den där abs-enheten är "svindyr". Kolla t.ex. här: Länk Problemet är du sannolikt inte kan återfylla din abs styrenhet med bromsvätska utan någon typ av specialinstrument. Det gör att jobbet är svårt att göra själv hemma i garaget. (Efter en sommar med strul så verkar det som att mitt problem är löst) E |
|
|
Tackar för svaret. Ska ta kontakt med företaget du länkade till. Va bra mycket billigare än jag trodde. Om det nu löser mitt problem. Trodde att det skulle sluta upp över 10k. Nu tändes motorlampan också. Lambdan felar. Kan bli en dyr historia. Tack än en gång för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.