|
|
|
|---|---|
|
Detta är väl egentligen inget akut bekymmer jag har, och jag har försök söka men sökfunktionen på forumet verkar inte fungera så bra? Hur som helst så ska jag beskriva hur detta fenomen går till: Igår så skulle jag hämta min sambo på hennes jobb, kör dit, är för tidig så jag stänger av bilen och väntar. Elen är igång så jag kan lyssna på musik under tiden jag väntar. När vi ska fara därifrån så startar jag upp bilen men den bara klickar runt 2-3 gånger och sen står den i tändläge. Får ett tips av min svärfar att man ska ta ur nyckeln ur låset, låsa bilen, låsa upp den och prova igen. Om det inte fungerar så fortsätter man den proceduren. Konstigt nog så fungerade det och bilen startar och går lika fint som förr. Alltså; bilen startar inte, låste och låste upp bilen och då fungerade den igen hur fint som helst. Min tanke är att något system startar upp när man låser upp bilen och på något vis slutade de fungera för mig när jag bara hade bilen i tändläge. Någon som vet vad detta beror på egentligen? Tack på förhand | |
|
Det låter som att batteriet behöver laddas. Om ni kör många kortkörningar (<10km) så behöver man ladda batteriet ibland, kanske 3-4 ggr/år. Batteriet behöver då laddas ordentligt i ca 24h. Ps. Låt gärna radion vara avstängd när du väntar i bilen. :) Med vänlig hälsning Håkan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ladda batteriet, om det är 5-6år köp ett nytt inför vintern. Notera att du INTE behöver ha tändningsnyckel i radioläge för att lyssna på radio när du stängt av bilen. Tryck på volymknappen på radion när du stängt av motorn så startar radion och går i 20 minuter . ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Mitt original batteri är lite över 7år gammalt. :) Kanske dags att byta... Funkar dock fortfarande klockrent och har laddats emellanåt. Frågan är hur mkt kraft det är i det när det blir kallt ute!? /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.