AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.582

Liten reg skylt...

Sida 1 av 2
-Vet att frågan varit uppe innan men vet någon

vad man kan beställa en liten regskylt?
Jag vet att micro säljer på nätet men jag vill ha en
"skräddarsydd" reg skylt! (med egna mått)
Någon som vet?

Mvh
Andreas L
Hi
141
Hinkas
318I -00
Kolla med zatzy.com om dom kan göra det... Vet att dom kan fixa en klister skyllt med vilken text du vill på (bara det får plats).
Kanon Hinkas!
Ska höra med dom idag.

Mvh

Andreas L
markus00
www.nfs.nu säljer ju sådana
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Köp inte zatzys det gjorde jag fick en plåt bit med klistermärke på den var lika hög som orginal skylten men ihop tryckt alltså kortare...

-----------------------------
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
-Laurin, bra du sa det för jag tänkte beställa en där idag.
Har just nu en reg skylt ifrån micro men den ser för mesig ut på en "stor" bil som min.
Den är alltså för liten.

Mvh
Andreas L
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Skyltar kan man väl beställa från vilken reklamfirma som helst...?
Andreas L du vill inte ha vägverkets lilla skylt då?

Jag har det på min E34a tack vare M5 USA-modells plastramp mellan bakljusen inga problem att få liten skylt godkänd med den monterad.
Länk

MVH Stephan
Maria Mårdh
Jag beställde min lilla reg.skylt från en reklamfirma och har haft den på nu c:a 2 veckor, och jag har varit sååå lycklig över den, för det förändrade hela bilen tycker jag.

Men nu har min glädje grusats en hel del. Jag blev stoppad av polisen här i Jkpg för en timma sedan och fick böter på 400 kr för att jag har en liten skylt fram.

Pengarna struntar jag i för det är en struntsumma, men just för att jag ska behöva sätta på dom gamla fula skyltarna igen gör att jag får en tår i ögat bara jag tänker på det.

Hur som helst fick jag en månad på mig att sätta tillbaka dom gamla, och under den tiden får jag njuta av att ha den kvar tills tiden går ut.

Finns det inte att få tag på mindre skyltar som är lagliga ?

Mvh
Maria

Maria bygg om bakstötfångaren till USA utförande länk till en bild det ser ut som att det räcker med plastbitarna i skyltutrymmet och att inte hela stötfångaren behöver bytas, skicka sedan in ett brev och en bild till vägverket så kommer en godkänd liten skylt.

Länk

MVH Stephan

Sveriges enda E34 med 2 godkända små regskyltar?!
Maria Mårdh
Stephan735i : En dum fråga kanske , men hur då bygga om ?

Mvh
Maria
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Maria, byt ut frontspoilern så att endast en liten reg-skylt får plats. Sedan kan du uppvisa bilder för vägverket och argumentera för hur illa det ska se ut med en stor reg-skylt på ett sådant entusiestfordon...
Helt plötsligt har du ett tillstånd att visa för poliserna nästa gång de stoppar dig. Du kanske också har en entusiestklassad bil hos ditt fö.bolag och sparar en rekorderlig summa pengar varje år...

MVH Kjelle
Det jag menade är montera dom små plastbitarna som USA-modellen har på din så att en stor skylt inte får plats då godkänds den med liten skylt bak men det är bara att beställa ytterligare en bak skylt så har du en fram med.

Jag gjorde så både på E34an och min numera sålda Ford Probe 24V inga problem med polisen trots att liten skylt inte var/är godkänd fram.

MVH Stephan
Maria Mårdh
Tack för hjälpen :) Jag ska försöka fixa det snarast möjligt.

Mvh
Maria
32
66
320turbo
320i -86
Länk
Kolla in denna adress dom har massa olika skyltar.

Mvh Johan D

Det dyra är inte att ligga på toppen, det är vägen dit som är dyr.
Powerkjell. Hur ser en front ut till Z3'an som bara har plats till en liten skylt?? Då det inte finns någon inpressning för reg. skylt finns det liksom hur mycket plats som helst. Tro mig jag har bråkat med vägverket länge. Antagligen är jag uppförd på svarta listan numera, så det kvittar väl vad jag kommer med för anledning.

Det svar jag fick när jag hörde mig för om vad som händer om man monterar grejor från usa modeller, är att man då själv har ändrat bilen och då måste se till att svenska skyltar får plats. Så tyvärr tror jag inte mycket på ide'n med plastbitar.

Men är det någon som kommer på något bra är jag idel öra, lör ju oxå omkring med falsk skylt.

Blir så irriterad på att andra fordon får ha liten skylt, senaste bilen var Range Rovern som testades på motorjournalen i går kväll, den hade liten skylt bak. Trots att det fanns hur mycket plats som helst.

Man undrar lite över logiken...

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fredrik M.enligt de uppgifter jag fick från vägverket,
så kan man vid en importregistrering begära små skyltar, enda chansen att få det till en BMW enligt va dom sa.
Om man inte kan göra som ovanstående, det gäller väl att hitta en inte allt för nitisk handläggare.

MVH
Hasso
Hasso. Enligt min kompis på bilprovningen brukar vägverket skita i att det är begärt små skyltar om det inte är en väldigt ovanlig bil. Jag var ju givetvis på honom om detta när bilen skulle regbesiktigas. =)

Ingen som känner någon på Vägverket??

Fredrik M - Z3 2.8
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vid regbesiktning fyller vi i vilken typ av skylt det ska vara. Detta ska också vara den typen av skylt som levereras.

Jeppe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fredrik: Jo jag känner någon,väntar bara på rätt tillfälle,tjänster och gentjänster du vet.:))

MVH
Hasso
Bygg om bilen och påstå att den alltid har sett ut så dom har ju ändå inte sett den, finns en Ford Mustang i Stockholm import på 70-talet som har stor skylt fast det bara finns plats för en liten "sitter fel placerad med nymonterad skyltbelysning" ska man försöka med framskylten är nog många x-ljus bästa metoden att få igenom en liten skylt.

MVH Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.