|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om hela luckan ska gå att öppna? På min öppnas främre delen till en viss gräns typ som en std lucka sedan kan man trycka en gång till och då öppnas den ca en dm till men den bakre sektionen verkar vara fast. Ska det vara så? Vid upp tilt öppnas bara främre delen med . På e61 öppnades väl båda? | |
|
Nej, på e60 var den bakre fast och den främre rörlig. Det låter som det ska, det du beskriver. Var skulle den bakre luckan ta vägen? Mina bilar: Länk |
|
|
Ja, BMW har gjort en förbättring genom att göra det sämre, så att säga. Panoramataket i E61:an var en källa till mycket frustration på grund av att den dels var svårjusterad med två rörliga delar som skulle synkroniseras och mekaniken till den bakre luckan som ibland gav upp. På F11:an är bakre glaset fast, vilket för min del är bra eftersom det blir mindre strul på lång sikt. Och man har dessutom lyckats få den tätare än E61:an; även vintertid kan jag ha insynsskyddet bakdraget på F11:an - det gick inte på E61:an då det blev för kallt. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Ja men det var ju bara bra då eftersom vissa tidigare la sig båda glasen på varann under taket å fastnade på tillbakavägen men antar det var tidigare modeller | |
|
Oops ok sorry, kom tydligen ihåg fel där. Kom inte ihåg iatt bakre glaset rörde sig på min e61! /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.