|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag skall beställa mig en ny 3-serie men tyvärr är min arbetsgivare ganska återhållsam så det är en sparsamt utrustad 3-serie GT det handlar om. Min fråga är om någon vet om det är en kännbar skillnad mellan standardratten och sportratten eller om man måste upp till M-ratten för att få en go känsla? 1000kr i tillval för sportratten är ju givet om det bara gör något för känslan. Mer lägger jag inte då det är egna pengar in på en tjänstebil. Vad säger ni? Mvh John | |
|
Jag hade med egna pengar betalat för m-sportratt och sportstolar, även på en tjänstebil/förmånsbil om det var mitt val, så viktig är den utrustningen för mig. |
|
| Visst är det en kännbar skillnad även mellan sportratt och vanlig ratt, men steget till M-ratt är ändå stort. Vad kostar M-ratt utöver sportratt, det är inga jättepengar väl? | |
|
Ja det är absolut värt att lägga till 1000 kr för en sportratt. Visst är M-ratten ännu trevligare, men i mina ögon blir det lite löjligt med M-ratt på en sparsamt utrustad bil. |
|
|
Tack för svar, då vet jag att det är en kännbar skillnad, även om jag var rädd att M-var så mycket bättre. Det är 1100kr för sportratten eller 3800kr för M-ratten. Sportstolarna håller jag med om och de är redan inräknade, ett måste för mig som är lång och det tar min arbetsgivare efter en tuff diskussion. Men 2700kr till lägger jag hellre på tonade rutor tror jag. Det jag kalkylerat med är 1000kr för tygmattor (måste för mig), 1100kr för sportratten och sen gör jag toningen genom en vän för 2000kr vid leverans (3800kr från fabrik). Mer vill jag tusan inte lägga privat på tjänstebilen. |
|
|
Varför skulle det vara larvigt med m-ratt på en sparsamt utrustad bil? Man utrustar väl bilen för sig själv, inte för någon annan och ratten är ju det man som förare alltid använder, oavsett hur mycket utrustning den har i övrigt. Personligen förstår jag inte hur du kan prioritera tonade rutor högre, men du har säkert dina skäl. |
|
|
Grelle, "i mina ögon blir det lite löjligt med M-ratt på en sparsamt utrustad bil." Vad är det som är oklart? :) |
|
| Läs inlägget ingen så trillar poletten kanske ner. :) | |
| Haha. Detsamma Grelle ;) | |
Verdi |
Ratten håller man i hela tiden så känslan i ratten är värt mycket. Jag eftermonterade m-ratt på min e91. Enormt stor skillnad på den modellen i alla fall. |
| Det är stor skillnad i känsla mellan sportratten och m-sportratten. För mig är ratten mycket viktig och m-sportratten är kanske det som höjer känslan mest i interiören i min bil. | |
| Min fråga är om det verkligen är skinn i "sportläderratten"? Den känns och luktar väldigt mycket galon/plast, nån som vet? har fått olika svar av BMW handlaren i stan. Stör mig på att åka omkring med en förmodad plastratt i en F31. | |
|
Ja, samtliga rattar är läderbeklädda. Däremot har M-sportratten en slätare/mjukare lädertyp. |
|
| Men hur kan BMW göra en läderratt som känns så plastig? Jag ser det som ett misslyckande att jag ens ska behöva fundera över om det är skinn eller plast. Jag lider varje dag. | |
|
Ja, det är förskräckligt. Du kanske kan skriva ett brev för att avreagera dig. Börja gärna med; Kära barn i Afrika... Seriöst, du har uppenbarligen köpt en bil med denna ratt. Alt 1. Köp ny ratt. Alt 2. Köp ny bil med önskad ratt. |
|
| Jag har köpt en bil med läderratt och ska inte behöva fundera över om det verligen är läder eller inte, punkt! | |
|
Jag kan hålla med Manglan. Sportratten känns hård och plastig. Jag går och väntar på att den ska åldras fint och bli mjuk och len men det lär nog inte hända. M-Sportratt en kändes lite som skumgummikläd med en tunn plast som var överdragen så den vågade jag inte köpa då jag tänkte att jag skull riva sönder den med någon ring eller nagel. Det var kanske fel beslut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.