|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver nya topplagringar till min 540 då det har börjat slamra om framvagnen och har lokaliserat problemet till dessa. Jag har hittat följande på ebay: Länk samt: Länk I den första annonsen står det att de är UTAN kullager, någon som vet om man behöver köpa det till separat eller om v8:an inte har kullager som 6:an har? Är det något som gör att jag bör välja den ena före den andra av de jag länkade, både sachs och meyle är bra märken vad jag vet. Jag behöver även en ny främre bärarm på höger sida och har hittat hos schmiedmann och clausautoparts, problemet är att det inte står vilken tillverkare det är hos schmiedmann och hört att kvaliteten varierar kraftigt. Claus har jag inte frågat än vad det är för tillverkare. Jag har hittat Mapco på ebay till vettigt pris, hur är deras kvalitet? MVH Jonathan | |
|
Jag köpte Meyle Heavy Duty till min 540 på ebay. Inte så farligt dyrt har jag för mig. Högst oklart det där med lagret, jag har för mig att jag flyttade över något när jag bytte dämpare fram. Ser ut som något slags lager på bilden (nr 6): Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag var dum nog att inte byta topplagringarna när jag bytte dämpare och har ingen aning om ifall det satt ett kullager där, tittar man på bilder på lagringarna från 6:orna så ser man ett kullager där. Jag har kollat på avsnittet som wheeler dealers gjorde på en m5:a där de bytte dessa men det ser inte ut till att vara några kullager där heller. Tittar man på bilden nu länkade och läser vad nummer 6 är så säger den att det ska vara ett lager, frågan är om det är lagret på min bil som är kass eller om det är som för många andra att gummit separerar och skapar ett klonkande/knarrande ljud. tack för lite input, ola! |
|
| Det är ett platt nållager istället för kullager och det kan mycket väl skapa oljud liksom kullagret när det blir slitet. | |
| Precis, de finns på BMW och kostar inte mycket. Glömmer du att montera dessa kommer fjädern låta en del när du svänger, fråga mig inte hur jag vet... ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.