|
|
|
|---|---|
|
Har letat X5 LCI M-sport 40d ett tag men haft svårt att hitta nån med utrustningen jag vill ha och inte ha. Nu har jag hittat en som har allt jag vill ha utom HUD, och det kan jag leva med, men den saknar också back/topview kameror. Ni som har X5 med topview, är det något ni ofta använder och värdesätter? | |
|
Jag har en X5 E70 och den saknar också back/topview. Innan jag köpte bilen så trodde jag att jag knappt skulle klara mig utan, men nu har det gått ett halvår och jag tänker knappt på att den saknar det. Det går visserligen att köpa tredjeparts-kamera för några få hundralappar och installera. Jag är lite sugen på att testa att installera det och se vad det blir för kvalité. Mvh Tommie |
|
| Jag tycker att det är bra. Man ser framhjulen svänga så man underviker trotoarer. Men man klarar sig utan det, är dock skönt att ha. | |
|
Jag hade backkamera på min förra E70 och det är klart bra då det inte är så bra sikt rakt bak då den är ganska hög. Och då tänker jag främst när man t ex fickparkerar eller backar upp mot något. Annars är det väldigt bra runtom sikt i E70 och lätt att lära sig vart man har bilen. Jag hade t ex mycket bättre uppsikt runt den än min nuvarande A6. Jag tror du klarar dig utan mao. |
|
|
Jag svarar som Amli. Det är ju inte för inte som det är kamera på nästan alla nyare X5. Jag skulle själv aldrig beställa en bil utan detta, men som alltid visst klarar man sig utan, men det är en trygghet att ha den. Jag kikar ofta i den. /Anders |
|
|
ok, tack för synpunkterna! verkar som att det går att eftermontera bara backkameran med integrering i idrive för 9000kr, topview är nog bara att glömma. /Max |
|
|
Finns också tredjeparslösningar på ebay för inga pengar. Men då måste man så klart dra kabeln själv. Här är en som monteras i nummerplåtsbelysningen för 8 kronor: Länk Här är en man monterar istället för handtaget för runt 400:- Länk Kvalitén har jag ingen aning om, men skulle vara kul att prova. Det är ju inga pengar. Mvh Tommie |
|
| Köp min LCI 40d -11 utan M-sport med med Head-Up och med Top-view istället då? :) | |
|
Tack för erbjudandet, men vill ha en M-sport. La ett bud på den utan backkamera, men för lågt tydligen, nu är den såld, så får jaga vidare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.