|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket klarar lådan av jag undrar för en vän till mig har köpt en 525d. Lokaliserade Chippet och det heter Racechip kunde även hitta made in germany. Så till frågan hur mycket vridmoment klarar lådan av?? Förra ägaren hade berättat att den har 260 hk med chippet. Ursäkta särskrivningen sitter på ipaden :) | |
|
Är det till en med sexa? Till en 2010 årsmodell av 525d verkar det vara 8HP45 från ZF och den är specad för bilar med upp till 500Nm. Viktigt att poängtera att den fungerar med starkare motorer, men med större risker, men ZF rekommenderar inte en biltillverkare att använda en starkare motor tillsammans med den. |
|
| Intressant att zf specar olika maxmoment beroende på om det är diesel eller bensin. Jag har en F31 med just 8hp45 och den ska maximalt belastas med 450 Nm i min bil men till diesel gäller 500 Nm. | |
| Dlc, när jag kollar på zf:s hemsida så ser jag inte att det står något om skillnad för bensin respektive diesel. Kan du inte länka till det du hänvisar till? | |
|
Grelle: Här finns siffror hos ZF själva: Länk |
|
|
Det skiljer ju även 2 kg i vikt. Jag kan inte se varför/kan inte finna någon skillnad på transmissionerna. Men skulle det vara dessa två kilo som gör att den andra tål ett högre vridmoment? Annars skulle jag möjligen kunna tänka mig att det högre max varvtalet på en bensinare skulle kunna påverka(?) |
|
| Grelle , ja det är en till 6a 2010 års modell | |
|
Vilken låda sitter det i 535d? Jag funderar på chippa den då jag även har en 525d -07med 285hkr 550nm (enl trimfirman) trist nog upplever jag 525an piggare än 535an :( som ska ha 299 hkr 600 i vrid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.