|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
viobebe |
323ti Compact med S54 Observera reg skylten LOS GT3 |
| BMW:s originallådor brukar ju hänga med rätt länge till turboåkarna trots allt så tror inte det är nåt problem. Men du kommer byta till lamelldiff hoppas jag? E30:ns ska väl passa samt Z3? | |
|
Ja det är tanken det, tänkte dock börja med att köra med original 323 diffen, för att senare införskaffa z3m diffen. Är det någon som vet om z3m/e30 diffen passar bult om i 323ans bakvagn, eller måste man modifiera för att den ska passa? Sen tänkte jag ju såklart, uppgradera kopplingen, men jag har inte den blekaste vad/vilken jag ska använda. Vad kan tänkas fungera när jag ska använda 323ans låda med s54 motorn? Jag har även köpt KW coilovers V1 till bilen, dom borde väl duga? /Isak |
|
|
Getraglådan som sitter i 323ti är klen men lätt och billig. Zf lådan i 328/M3 är betydligt tåligare väger lite mer och kostar lite mer inköp. Vad som passar på S54 låter jag vara osagt. Coolt med S54 i compacten!!! Johan S Nordschleife 8.15 |
|
|
Om det är getrag 220 så behöver du inte ens fundera på om den håller. Det gör den inte. Slipp ett problem och tänk om när det gäller växellåda i så fall. Den är underdimensionerad redan på 325. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag tog mitt förnuft till fånga och köpte mig en 328/m3 3,0zf låda istället. fick dessutom hem motorn från tyskland idag :) komplett med härva, styrdon, nycklar, samt ews box, grenrör, oljekylare osv. |
|
| Kommer bli grymt det här ! Jag har själv en 318 ti compact med 2,5 tums sportsystem som pendlarbil och njuter av feta uppställ i rondellerna mest varje dag. Har även kört m3 e46 under 4 år tidigare. Så den motorn känner jag utan och innan. Hur har du tänkt göra med utväxling ? Motorn trivs bäst på höga varv och kan faktiskt kännas lite "klen" på låga, så minst 3,62 på bakaxeln är ju att rekommendera. Mvh tobbe | |
|
Jag har faktiskt tänkt att Köra med orginal bakaxeln från 323an ett tag, sedan byta till z3m om kosingen tillåter. Jag kikade lite på motorn Igår, jag köpte motorn som ett komplett conversionkitt från tyskland, så jag fick med I princip allt, som jag skrev ovan. Jag såg att jag fick med ews boxen och nyckeln samt den svarta runda sändarringen med elkontakten från låscylinder, tänkte bara höra passar den bult on på mitt kontaktstycke på låscylindern? Sen fick jag bara luftmassesensorn lös, ska den passa rakt ner i 323ans luftmassemätarhus eller måste jag ha huset från 46an? /Isak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.