|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ola: Tror inte jag har nån Powerpost? Man kanske måste vara Pro-medlem först? |
|
|
Nä, kolla till vänster så ser du "Min Powerpost". Annars gå in på Sveriges största köp och sälj site och sök på "Bmw scanner" Den fungerar både i uttaget i bilen och i den runda i motorutrymmet med adapter som finns till. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Jag skickade en länk som visar pluggen tidigare i tråden. | |
|
Denna funkar aldeles utmärkt om du bara vill läsa av motorlampan. Länk |
|
|
Tjena grabbarna. Ville bara ge lite feedback på min sista post. Felet på min bil var ett ruttet insugsgummi, närmare bestämt det som sitter längst in mot motorn och har ett litet "finger" som antagligen är någon form av vaccumhistoria. "Fingret" är ganska kraftigt krökt i sin anslutning och spricker antagligen lätt när gummit blivit torrt. Kanske hjälper detta någon! |
|
| Visa gärna en bild låter intressant. | |
|
Är ingen wiz på datorer men denna ansluter hela luftburkshistorien på insuget närmast motorn. Den lilla "pipen" är rak på bilden men blir böjd 90 grader vid montering. I mitt fall fick jag in hela fingret i sprickan. Vanligt fel vid diverse märkliga symtom från motorn enligt mekanikern jag frågade. Länk Edit: Denna del sitter under grejorna du visade på din bild tidigare i tråden. Hoppas detta hjälper nån som har samma irriterande fel. |
|
|
Det där är slangen mellan spjälhuss och lmm. Jag bytte den när vi höll på och felsöka vid 17k mil och ändå hade den av. |
|
|
Precis. För att nå den måste nr 7 på din bild tas bort. Lite märkligt ändå att bilen gick helt perfekt när den väl blev varm. Tycker dessutom att något borde hänt med avgasvärdena eftersom jag besiktigade bilen innan felet hittades. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.