|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag har en E38 730da -00 som inte vill släcka skärmen och klimat anläggningen när jag slår av nyckeln. Jag kan bläddra i menyer precis som om nyckeln vore på. Och var gång det sker så blir alla inställningar nollade. Klockan o datum blir tibbaka flyttat till ofta en dag tidigare. Har inbillar mig att problemet kommer oftast om man bara slår på tändningen och av igen när bilen är kall. Jag kan inte heller ställa in datumet. Klockan kan jag bara ändra timmarna inte minuterna. Vet ej om det felet kommit nu? Har aldrig behövt ändra det nämligen. :) Nån som har haft ett liknande fel? Eller en ide? Hängande relä? Minnes ström som falerar? Mva Pontus | |
|
Hej. Låter som om du fått ner fukt / vatten i bakluckan och fukt i elektroniken. Hade ett liknade problem med min M5:a. Jag fick byta ut radio enheten. Samt byta tätlist för bakluckan. Det var massor av oxid i kontakterna i radiodelen... har jag för mig. Kolla alla kontakter. Har även haft en 540 med glapp i kontaktstycket till förstärkaren. Verkar ganska vanligt på dessa bilar. Samt fukt i bakluckan.. MVH: Pocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.