|
|
|
|---|---|
|
Tjabba, har nyligt köpt mig en bmw 525 -01, men innan jag var ock köpte den så var jag å kollade på den som man brukar göra med bilar från blocket, Och då märkte jag att den var lite "ruggug" i lacken på skuffen m.m frågade då ägaren om den var omlackad och han var bombsäker på att den inte var det så ja tänkte att det är väl bara nå ingrott salt och skit från vägarna, Så idag när jag började polera uti det så var det som ett klister som smetades ut, så jag fortsatte för att bli av med det och bort for det men det satt som fan, och var lika hård och len som lacken, man kände det inte när man strök på den med fingret, sen upptäckte jag efter att jag fått polerat en stund att det blev ljusare i lacken mer klar lixom, och såg att hela bilen var som lite mörkare i lacken Så då till min fråga? Är det någon gammal rekondlager jag har polerat bort eller är det klarlacken? Jag ringde till en rekond ocj bokade tid så han skulle få se på felet men vad tror ni? Länk | |
| Ser ut som om bakluckan har varit "tattar-omlackad" av någon tidigare... | |
|
Men man ser på bilden att övriga bilen ser likadan ut? Och det är stenhårt precis som om det vore original lacken? |
|
| Det är ju två helt olika kulörer på bakluckan...En ljusare o en mörkare. Var den mörk o blev ljus, eller tvärtom? Ser ut att finnas rost i kanten vid "i" | |
|
Jo den var mörkare och blev ljus, det finns lite rost |
|
| Omlackad amatörmässigt, förmodligen med "enkomponents lack", läs sprayburk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.