AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.199

F31 Vinterfälgar. M eller inte

Bm
3
Bmw011
F31 320dA Xdrive, Sport Line -14.
Hej.

Har en f31 sportline. 387-fälgarna sommar. Funderar nu på 400M till vintern. Känns ok att ha dem trots att bilen inte har M-paket. Hur ser ni på det?:)

Med Vänlig Hälsning

//Christian
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tycker du det ser snyggt ut så räcker väl det, köp dem! På samma sätt som en bil med m-paket kan ha sportline-fälgar på vintern.

Om man får välja själv som du ju får skulle jag nog inte välja M-Sport utan några snygga icke-M. Bara för att vara kosher. :) T ex Länk Fast såna kanske du har på sommaren till sportline?

Men vill du ha 18" M-sport så väl 441M Länk. Tycker de är snyggare än 400M Länk. (jag har "tyvärr" 400M till mina vinterdäck.)
Bm
3
Bmw011
Det var just kosher jag funderade på om jag ville vara:). Precis, det är de jag har på sommaren. Största anledningen är att jag har riktigt svårt att hitta snygga icke-originalfälgar.

Verdi. Tycker att 400 är lite, lite cleanare än 441. Lite mer neutrala kanske, vilket nog passar min mineralgråa sportline. På en M-sport håller jag nog med dig.

Kul att höra åsikter vilket som !!:)
Köpte en uppsättning BBS SR till min i vintras. €800 för ett gäng fälgar som är gjorda för att tåla all skit de får utså vintertid.

Länk
Verdi
BBS-fälgarna är snygga och så men jag föredrar nog originalfälgar.
Bm
3
Bmw011
Samma här. Trivs med originalfälgar. Nu ska jag grotta ner mig i e-handelsdjungeln...:)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Beställde också svarta BBS SR i 17" till min bil inför kommande vintern - nu kommer den bli ytterligare litet lägre, förhoppningsvis.. :)
Transocean
BBS är ju OEM-tillverkare för bl a BMW. Jag menar t o m att det stod BBS på mina originalfälgar?
BBS har gjort vissa specialmodeller.

BMW har flera olika tillverkare av fälgar. Alla smidda fälgar görs av Fuchs, sedan har vi Maxion (Hayes-Lemmerz), Ronal, Cromodora m.fl. som gör/gjort seriemodellers fälgar.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Anser forumet att alla BMW originalfälgar är så kallade "vinterfälgar"?

Om man vill/måste köra RFT, hur f-n ska man veta vilka eftermarknadsfälgar som är ok för RFT? Eller är det bara bullshit att RFT kan man bara ha på fälgar som är anpassade för det?

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.