|
|
|
|---|---|
|
Har en 328 e36 som jag nyligen köpt, när man varvar lite friskt så börjar den spruta ur spridarna och packningar ser nya ut, vad kan det vara om det inte är packningen. Då jag var tvungen att köra den 20 mil så skruvade jag bort fuelrailen och såg att det läckte från yttersta men pillade lite på packningar sen satt jag på det igen och drog åt hårt, så slutade de spruta och jag kunde köra hem men väldigt lungt utan problem. prövade att varva på lite och då började de läcka igen... Fast nu från de 3st i mitten den yttersta var snustorr. Vad kan det vara? | |
| Bytte packningar men utan något resultat, kan det möjligtvis vara något fel på fuelrailen? | |
| Bytte packningar men utan något resultat, kan det möjligtvis vara något fel på fuelrailen? | |
|
Är det ur en eller flera spridare? Om det är ur en prova att byta plats på dem för att se om felet förflyttar sig. Köpte du packningar avsedda för spridare eller använde universal? Smörjde du packningarna innan du monterade dem? |
|
| Det är ur flera, det spruta från början i första spridaren och nu sprutar det ur den innersta men tät i den första, och packningar nu är spridar o-ringar, kan det vara att tidigare ägare satt på fel o ringar vid byte av spridare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.