|
|
|
|---|---|
_BeeMeR_ |
Tjena!! Jag undrar om man "kan" turbokonvertera en 525:a... Kan man använda grenröret från en 525 tds 12v och bara sätta dit det på min??? Om jag inte laddar mer än 0,5 bar klarar jag mej med orginal kolvar och att jag slipper att byta toppackning?? /BeeMeR |
|
Hur mycket pngar har du tänkt att lägga ut? För 4840 euro får du en kompressor från esstuning och 285 hp. Se mer på Länk mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
På fråga A säger vi: knappast, iaf inte "bara" På fråga B svarar vi: ja vid måttliga tryck, kanske upp till 0.6-0.7 så borde det inte knacka om man kör på 98 oktan. Jag skulle iaf göra en total genomgång av motorn om jag ville överladda en gammal motor. När man ändå håller på skulle jag nog o-ringa toppen oxo. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
_BeeMeR_ |
Nja jag hade nog inte tänkt att lägga ut ca 50 000:-( |
Henrik535 |
Kolla GIK har för mig att dom har färdiga satser.Bara att sätta på |
| Va är de för adress till GIK:s sida?? | |
|
Länk __________________ -ridern- |
|
| Jag sitter med GIK katalogen här nu... Satsen till 525 24v 90-95 kostar 45100 så då kommer du upp i nästintill samma summa som för kompressor satsen. Du får nog spana efter ett färdigt hemmabyggt kit om du vill komma undan billigt. Annars får du börja studera och handla grejer och bygga själv! | |
_BeeMeR_ |
Ok... Då vet jag lite mer!!! /BeeMeR |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.