|
|
|
|---|---|
|
Funderar på denna: Länk Brun-beige skinnklädsel, hur pass attraktivt är det? Är det dumsnålt att köpa utan DKG? Saknas nån viktig utrustning? Bilen är importerad från tyskland i våras. Är priset rätt om vi antar att bilen är fin? Tacksam för all input. | |
|
Jag skulle personligen inte köpa en M3 utan DKG samt heller ingen som passerat 10t mila-gränsen pga att många försäkringsbolag inte lämnar maskinskadeförsäkring. /Anders |
|
|
Tack Anders, Känner väl egentligen lite så också. Bakgrunden är att jag egentligen letade en 325 cab och insåg att det kan gå att få loss en m3 för inte sååå mkt mer pengar. Så lågmilad och DKG i fint skick innebär väl en bra bit över 300K? Aldrig kört M3e9x med manuell låda. Är den jobbig att köra, typ tung och svårdoserad koppling? |
|
|
Jag anser att det där priset är "rätt", nästan litet misstänkt bra..,men det är ju för att det är en pre-LCI förstås. Läderklädseln i fråga är riktigt snygg live! På en bil med de milen börjar manuell låda nästan bli åtråvärt, torde medföra mindre risker och kostnader framöver. Kan ju dessutom vara kul om du ej har manuell låda på Ferrarin idag..? :) Om bilen är ärlig; hade inte jag tvekat mao. |
|
|
Sani, tack för åsikter! F1 lådan på Ferrarin, men kan tycka att det är lite "tv-spel" med en sån låda. Så en vanlig manuell låda bekymrar mig egentligen inte men har förstått att de flesta föredrar DKG så jag tänker på hur svårsåld bilen blir. |
|
|
Så finns ju denna också. Länk Kanske ett bättre köp men jag vill abolut ha shadowline lister. Svårt/dyrt att byta ut? |
|
| Vet ej hur det är på e93, men på e92 så är dom listerna tammefan omöjliga att byta utan att ha sönder bilen. | |
| Nej och det lär inte va lättare o byta på en cab där listerna är flera/mindre...isf är det nog enklare och få de lackade på plats, men hur länge det håller eller om det går vet jag inte. Fult som fan är det iaf med silverlisterna i mitt tycke oxå:-) | |
|
Dumsnålt är det inte, men jag skulle satsa på en dkg-låda :). När jag var i köpes tankarna så hade jag redan ställt in mig på en manuell, men sen när jag provade dkg vart jag helt såld, men smaken är som baken! Det beror lite vad du ska ha bilen till, köper du en import som har gått långt så blir det lite svårare att sälja, men billigare i inköp. Om du istället köper en som kanske är sv-såld och låga mil blir enklare att sälja, står sig även bättre i pris =dyrare inköp |
|
|
Min vän Jocke var och tittade på den bilen då när den var till salu hos en bilfirma. En av de snålast utrustade M3 i Sverige. Saknar, EDC, NAVI och även fram och bak parkeringss. PS: Då när den var till salu på en bilfirma i våras så saknade den shadowline lister, så antingen folierade eller lackade eller byta. Ta fram utrustningslistan och kontrollera själv ..... Idag så måste den ha rullat över 12 000 mil för i våras var den på 11200 mil. |
|
| Hej. Jag hade inte köpt en utan dkg och edc. Navi känns inte lika relevant på en så pass gammal bil. | |
|
Tack alla för ert engagemang! Har lite att fundera på. Bilen funkar nog bra för mig personligen. Navi, PDC etc är inte viktigt för mig. DKG vore såklart kul. Men intressant att veta hur ni andra och ev köpare i framtiden tänker. Planen är väl att ha bilen nån sommar eller två. |
|
|
Jag ska köpa en e92 till nästa vår ett måste för mig: DKG EDC alpinvit eller mineralvit Helläder, helst röd dock fungerar svart bra. Navi pro. Själva systemet bryr jag mig inte om, men instrumentpanelen känns lyxare med navi tillvalet Minst Hifi ljud 19 csl fälgar under 6k mil Kopphållare. Måste kunna ställa min kaffe nånstans. Helst carbonlister kolfibertak! rumpvärme. sätt många m3or sakna det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.