AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
8.150

Schmiedmann för stylingtillbehör? Nej tack!

M5
53
M5-DOZ
M5 E39 -00
Volvo V90 CC -18
Nu har jag hållit på med ett reklamationsärende i ett halvår, ett Hella Celis baklykteskit för 3.000:- som levererades med felaktig anslutningskabel, ett problem som fortfarande inte är löst.

Förra gången jag beställde, ett Hella 2000 Faceliftkit för ca 10.000 kr fick jag två olika lyktor, en med Xenon och en utan, efter att ha monterat var det bara att montera tillbaka det gamla och vänta 14 dagar innan rätt lykta kom.

Innan dess beställde jag ett par svarta "njurar" till motorhuven för 700 kr som var skräp, vilka returnerades, inte en krona i kompensation.

Nu tyckte jag att som trogen kund som inte gett upp kunde försöka begära kompensation i form av motorolja för ett oljebyte, vilket inte uppskattades av Schmiedmann. Det är klart, jag har ju sedan tidigare fått kompensation i form av ett par blinkerslampor (med fel sockel)... Nu räcker det, hitta annan leverantör om ni inte också vill bli tokiga!
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
eBay!!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kompensation om de betalat tillbaka pengarna vet jag inte om jag tycker är en bra idé. Det luktar amerikansk skadeståndskultur vilket jag är tacksam för att vi inte har i Sverige. Du ska förstås få tillbaka dina pengar plus kostnader för returen om de gjort fel.

-------
//Lövet
M5
53
M5-DOZ
M5 E39 -00
Volvo V90 CC -18
Håller inte med om 'amerikansk skadestånd'. Kan man inte leverera det man lovar och det orsakar kunden ett merarbete i form av demontering-montering-demontering-retur-demontering-montering så får man stå för det, annars får man börja sälja grönsaker eller annat...
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Förklara gärna närmare.. Du framställer det hela ganska kort. Hur togs kontakterna? Framförde du ditt missnöje på ett tydligt sätt?
Vilken respons fick du?
Schmeidmann har ju ett rätt gott rykte, men det är ju inte omöjligt att det gått en del misskommunikation i ärendet.

//Anders

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Så funkar det inte i Sverige helt enkelt. Inte ens om du drev detta i domstol skulle du få ersättning för den typen av arbete.

Du gör rätt att berätta om dina erfarenheter så alla får ta ställning till om man vill handla där dock.
-------
//Lövet
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Mina erfarenheter av Schmiedmann är bara positiva. Tycker alltid de är tillmötesgående och positiva.

/DJ
M5
53
M5-DOZ
M5 E39 -00
Volvo V90 CC -18
Frågan handlar inte om ersättning, det handlar om goodwill när saker går fel, finns ingen egentlig grund för ersättning.

Därmed kommer jag aldrig beställa från Schmiedmann igen och vill bara dela med mig av mina dåliga erfarenheter och säga att man lika gärna kan beställa från Tyskland eller annan leverantör i EU, kan liksom inte bli sämre!

Efter att ha beställt artiklar tre gånger under två år och haft problem alla gånger, då är det inte slumpen längre, då är det fel i kvalitetskontroll och logistikproblem hos leverantören.
M5
53
M5-DOZ
M5 E39 -00
Volvo V90 CC -18
Då har jag äntligen fått rätt grejer, fick ett nytt kit. Bort med allt igen och in med det nya. Hoppas bara på att man kan få någon form av kompensation :)
Mp
25
Mpower m5a
M5 e60 -05
Är sugen o beställa deras kolfiber motor kåpa till BMW m5 e60 men man vill ju se finish o så innan man köper den. Men den finns väl förståss bara på central lager i Danmark så den tas väl inte hem för man får kolla på den. Nån här som har den kåpan här o blir det annan sång i maskin med? Tips på ställen som säljer mycket kolfiber till denna bil

M5
53
M5-DOZ
M5 E39 -00
Volvo V90 CC -18
Kolla om du hittar någon som hydro dip:ar i närheten annars, blir otroligt läckert :) Går ju att skicka iväg också
Mp
25
Mpower m5a
M5 e60 -05
Jo det hade ju gått med men deras motorkåpa med insug i kolfiber lär väl bli lite annan sång med :) dock kostar den typ 27000kr på smidermann

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.