AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.326

Värdering av vinterdäck

tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Har ett set 16" BMW style 32 med hakka r2 däck överblivna efter försäljning av bilen så jag undrar vad de är värda?

Inköpta i vintras och rullat 400mil.
Kan man få ut 6000kr (priset för däcken) eller är de värda mindre?
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Vinterhjul ska det stå i rubriken..
Min erfarenhet av begagnatmarknaden är att det är svårt att få bra betalt för beg. däck. Folk köper hellre nytt om det blir för nära nypris verkar det som, även fast du säljer med fälg.
Testa att slänga ut en annons så märker du snabbt om det är rätt pris. Jag gissar på att du kan få max 5k, men det är bara en gissning!
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Får man inte mer? Jag betalade en bra bit över 20 papp för 17 tum original bmw fälgar med hakka till min 328a f-serie. Fick nyss 10.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag sålde en uppsättning "nya" (hade gått 200 mil) 17" vinterdäck till E46 för ett tag sedan. De fick jag 7000:- för.

-------
//Lövet
tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
Gäller att hitta en köpare som inte har fälgar till v-däck och som inte orkar hålla på att kränga om däck varje säsong , då tror jag du kan få runt 5k för dom .
Många som redan har fälgar är ju inte intresserade av en uppsättning till utan köper nya däck istället .
Det är svårt att få vettigt betalt för däck , köpte nyligen en uppsättning 17" Bridgestone tillverkade okt -13 för 1500:- på blocket .
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Är det bättre att avvakta till november eller finns det bra chans att sälja redan nu?
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Vilken dimension har du på däcken och vilken bil har de suttit på?
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Har suttit på min 320d. 205-55-16
Sätt ut en annons precis när det börjar gå under 0 strecket, någon hör av alltid av sig du kommer få dem sålda.
Bara av ren nyfikenhet varför sålde du dem inte med bilen?
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Tack då vet jag!
Ska skriva ihop en annons och lägga ut när det blir kalla nätter.

Köparen ville inte ha med vinterhjulen om det skulle bli en affär eftersom han tycker att man inte kan köra på vintern utan dubb. Han jobbar inom bilbranschen så han kan väl få billiga hjul.
Bara å kränga dom vidare inga problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.