|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Är det någon som kan dela med sig av erfareneheter av www.nfs.nu M5 E39 kopia fälgar med däck? Länk Verkar som nfs har dålikt rykte när det gäller leveranstider! Har en EJ sänkt E39 Touring -97, ska man gå på 18" eller fungerar 17" utan att det blir för stort glapp mellan däck och skärm? Tack! | |
|
Storlek på fälg har ingen betydelse när det gäller däck o skärm, det är däcksdimensionen. Håll dig till godkända dimensioner så får du ungefär samma glapp som du har idag :) Vill du ha mindre glapp får du sänka. Har tyvärr ingen erfarenhet av deras fälgar, men som ALLTID får man vad man betalar för. Säger ingenting om det räcker för dina behov eller inte.... Lycka till! -------------------------------------------- Länk |
|
|
Kan dela med mig av orginal, 245 40 18 fram och 275 35 18 bak. Fungerar bra och tar inte i med Contidäck. Lägger man på Bridgestone S03 i samma dim tar det i lite i hjulhusen bak vid hård körning. Min bil har mchassie och nivå. Skulle hellre rekommendera dig att köpa ett par orginal begagnade än kopior men det är jag det:) Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fälgarna är nog samma MT-italia Black som jag har mina är köpta hos den lokala däckhandlaren via Abbozzo, har precis beställt en extrafälg 17" pris 2000. Fälgarna är helt ok,men vad sitter det för däck på för det priset det är nog den viktigaste biten. Det finns en firma till som säljer samma fälg,men jag har länken hemma. M-line som säljs hos gummihuset och molway är inte samma fälg (fel nyans) Länk MVH Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk MVH Hasso |
|
Anders S. Glömde skriva att både 17" & 18" säljs med 235 40 monterade. Då borde höjden skilja på dem. Tack! |
|
|
Skall du ha 17" till E39 bör du ha 235/45. /Micke |
|
|
Asken, oki då vet man "övre" gränsen :-) Det stunder ju en vinter så man får väl hålla ögonen öppna efter begagnade... Vad får man vara beredd att ge för 4st 17" eller 18" begagnade utan störande skador? Tack! |
|
|
geijer kolla bmwbörsen till vänster, begdelar. Jag gissar mellan 16-22kkr beroende på skick och däck för orginal i 18tum. 17 tum finns inte som orginal i den typen. Nya kostar ca 45kkr. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.