AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.555

Första bil 520 e39

Sida 2 av 2
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Ok, då måste ju 528 och 530 också passa perfekt när det gäller bensinförbrukning också, synd bara att de blir lite dyra i försäkring för en första bil.
Ja de 2 modellerna verkar passa. Försäkringen kommer vara problemet, jag tänkte ha den på mitt namn också så det lär bli dyrt!
Visa användare
25
Spyro70
520i Touring -98, Chevrolet G20 -89,VW Passat -95
Du kan ju låna regnr från bilar på blocket och kolla vad försäkringen kommer att gå på för dig hos de flesta försäkringsbolag direkt på nätet. Då får du iallafall ett litet hum om vad det komer att kosta dig. :)

Först ser man Gud, sen så bromsar man..
Den första månaden/månaderna så kommer det nog bli på min mammas namn då jag fortfarande är 17 år. Då jag inte kan teckna försäkring nu. Men på en sån bil ska man ha trafik/halv/helförsäkring ?
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
När jag just fyllt 17 år köpte jag också min första bil, en E39 528i. Så vi sitter i samma sits :)
Den stod på min pappa med halvförsäkring, annars hade det inte gått att äga den. Dock tycker jag att du ska vara beredd att stå för försäkringen själv när du tagit körkort och fixat eget jobb.

Annars var det en toppenbil för att ha som sin första. Fanns lite småfix som man grejade själv med i garaget vilket ledde till kunskap och större ansvar.
Bensinförbrukningen var jag imponerad över. Visst, i stadskörning drog dem som vilken Volvo 740 som helst, men på landsväg och motorväg imponerade den.

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Jag hade satsat på en 523 eller 528, 520 fungerar om den är i riktigt bra skick. Det är inga stora skillnader på bränsleförbrukningen.

Det lär bli en 528i ifall jag hittar en i hyffsat skick fast ingen svarar när jag mailar de. :/
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ja man kan ju t.ex prova med att ringa i så fall ;)
Nalkon: Men man kan inte teckna ett avtal ifall man är under 18 år :/
Jaha oj trodde du menade om försäkringen :D
Ja jag ska ringa de ifall jag inte får nått svar tills imorgon!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.