AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.557

Första bil 520 e39

Sida 1 av 2
Jag har kollat lite på en 520 e39 -96. Rekomenderar någon denna bilen som första bil? Finns det kända fel på bilen. Hur är bränsleförbrukningen ?
be
78
bertman
Bmw e39 touring
Ta en kik på begagnatguiden här på autopower, står en hel del om E39orna
Tack! Ska kolla in lite där.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Jag skulle rekommendera en E36 318is eller 318ti Compakt som förstabil. Dom är pigga, välbalanserade, bränslesnåla, låg skatt/försäkring, lättmekade, billiga reservdelar och motorn går lätt 30000 med låga servicekostnader.

Önskade att någon hade sagt det till mig när jag köpte mig en bmw 7 serie som förstabil.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Helt klart en vettig förstabil! Hade själv en e39 540i m-sport som första bruksbil när jag va 17-19år, va i och för sig några år sedan nu, men den va klockren tyckte jag då!
520i är ju i klenaste laget, och du får samma förbrukning men med mer effekt i en 528 eller 530i. Men är priset rätt och bilen är schysst så är det bara att slå till.
Priset var på 30.000kr Den har kört 18500 mil. Och så finns det m-packet i den och svarta skinn Sportstolar . Jag har letat rätt så länge men inte hittat en starkare motor med samma utrustning som denna bilen. Så jag tror att jag ska köpa den, Men ska leta nån dag till innan jag slår till ;)
Du ska nog inte ge mer än 20000 för en 520i...
Jag är rätt så oerfaren när det gäller bilar då det kommer vara min första bil men här är länken till bilen. :/
Länk
Som första bil och med den spec Du Oawad1 skrivit så är den på tok för dyr och kostsam i mina ögon sett.
Räknar Du in att motorstyrkan är ett kriterium så får Du en S60 T5 med liknande miltal för 30' med skillnaden att den är en -01:a och 250 hkr ;)

Liknande försäkringsklass antagligen?
Klart man vill ha en bil med lite drag i också ska kolla på andra modeller ifall jag hittar något annat :)
s60 är fina bilar men endast i svart. ;) Ska leta vidare och se ifall jag hittar något annat!
Vet någon hur bränsleförbrukningen är på dessa bilar?
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
30k är för mycket för en 96 oavsett skick
Ja jag tänkte det också. När jag har bestämt mig och det blir den till slut så ska jag försöka pressa priset till 23-25 tror du/ni det går ?
Visa användare
25
Spyro70
520i Touring -98, Chevrolet G20 -89,VW Passat -95
Gav 8000:- för vår 98:a med 17 tusen på mätaren. En business som är i standard utförande med tele mm. 30k låter lite väl saftigt, även om den såg kanonfin ut på bilderna.

Först ser man Gud, sen så bromsar man..
Spyro70: Ja jag vet 30tkr är för mycket för den bilen det är trots allt den klenaste motorn med 149 hk. Jag har bett honom skicka fler bilder utom filter, som han har i bilderna på blocket Ska försöka pressa priset så mycket så möjligt och ifall det inte går så skiter jag i det!
Fungerar airbagen i 520in? Det sitter en M-ratt från en 01-02a som är en tvåstegs. Bilen har enstegsairbag från början = airbagen fungerar inte. Leta upp ett annat exemplar.

Vet inte var du bor men är det skåne är det här långt bort, annars ett klart bättre val för 30tkr Länk

Mvh Stephan
Jag bor i Helsingborg så jag letar en bil i Skåne eller lite utanför! Den du skicka va absolut ett bättre alternativ. Jag ska be ägaren skicka fler bilder! Men jag ska tänka lite för jag är inte så beundrad över den röda färgen men jag får vänja mig ifall den är i fint skick!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ser att du har med bränsleförbrukningen som ett viktigt kriterium, kanske du även ska kolla vad det kostar att försäkra. Motorstarka bilar = dyrare. Skriva på pappa är inget alternativ.
Ja bensinförbrukningen är rätt så viktigt då jag fortfarande studerar!

Jag tänkte ha den på mitt namn. Det lönar sig mer ifall jag har den på mitt namn kanske inte i början men längre fram. Jag kollade på Ford Mondeo st220 men driftkostnaderna var för höga för mig därför jag kollar e39an
Visa användare
25
Spyro70
520i Touring -98, Chevrolet G20 -89,VW Passat -95
Soppaförbrukningen på vår ligger mellan 0.7 - 1.0 beroende på körsätt. Inte den soppasnålaste bilen precis, men sedan modellerna kanske är lite snällare mot plånboken.

Först ser man Gud, sen så bromsar man..
0.7-1l är perfekt. Alla bilar som inte överstiger litern är toppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.