AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.096

Bmw 335i värt att byta till aFe eller K&N filter?

Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Hej allihop!

Jag har varit innepå att byta luftfiltert till min 335:a.
Det finns en mägnd olika åsikter om hur pass mycket bättre det blir med ett sport filter vs original filter.

Vad säger ni som bytt?
Märker ni någon skillnad gentemot original filtret?
I många Amerikanske forum så säger folk att Bmw 335:s luftfilter är så optimerat det kan bli så det är inte värt 1000kr för ett sportfilter. Dessutom så släpper torra filter in mer skit och dam, inoljade filter kan förstöra LFM med.

Vad säger ni?

Det beror helt på, är bilen original så behövs det inget sportluffilter.(tycker jag)

Har du däremot trimmat av något slag så kommer du behöva mer luftflöde och då är inte original boxen tillräcklig.
Har kört många tusen mil med full setup och har provat sportfilter av lite olika slag. Inget gav märkbart bättre prestanda. Så jag bytade tillbaka.
Sa
195
Salonika
Ok!

JAg hittade denna tråd och blev lite förvånad..

Länk

WTF?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förvånar inte nämnvärt. Många sportluftfilter suger in varmluft vilket är en sällsynt dålig idé.

-------
//Lövet
Sa
195
Salonika
Ok.
Alltså jag menar inte att byta till ett öppet filter utan bara ersätta orginal filtret som ligger i boxen.

Detta:
Länk
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag kör med K&N drop in filter, men ärligt talat tror jag inte du märker någon skillnad. iaf om du inte trimmar bilen.

/DJ
To
49
Tomaz73
335i E93 2013
Jag kör denna: Länk fungerar och framförallt låter helt gudomligt, rekommenderas starkt!
Finns även "stängda" varianter men då e ljudet ej detsamma...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.