|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop! Jag har varit innepå att byta luftfiltert till min 335:a. Det finns en mägnd olika åsikter om hur pass mycket bättre det blir med ett sport filter vs original filter. Vad säger ni som bytt? Märker ni någon skillnad gentemot original filtret? I många Amerikanske forum så säger folk att Bmw 335:s luftfilter är så optimerat det kan bli så det är inte värt 1000kr för ett sportfilter. Dessutom så släpper torra filter in mer skit och dam, inoljade filter kan förstöra LFM med. Vad säger ni? | |
|
Det beror helt på, är bilen original så behövs det inget sportluffilter.(tycker jag) Har du däremot trimmat av något slag så kommer du behöva mer luftflöde och då är inte original boxen tillräcklig. |
|
| Har kört många tusen mil med full setup och har provat sportfilter av lite olika slag. Inget gav märkbart bättre prestanda. Så jag bytade tillbaka. | |
|
Ok! JAg hittade denna tråd och blev lite förvånad.. Länk WTF? |
|
|
Förvånar inte nämnvärt. Många sportluftfilter suger in varmluft vilket är en sällsynt dålig idé. ------- //Lövet |
|
|
Ok. Alltså jag menar inte att byta till ett öppet filter utan bara ersätta orginal filtret som ligger i boxen. Detta: Länk |
|
|
Jag kör med K&N drop in filter, men ärligt talat tror jag inte du märker någon skillnad. iaf om du inte trimmar bilen. /DJ |
|
|
Jag kör denna: Länk fungerar och framförallt låter helt gudomligt, rekommenderas starkt! Finns även "stängda" varianter men då e ljudet ej detsamma... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.