|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har letat här på forumet men inte riktig hittat svar på mitt problem. Jag länkar till en film jag spelat in. Länk För det första har jag det är lite pysande,surrande,vispande,bubblande, skrapande ljudet som flera värkar ha när fläkten och ac är på. Det hörs lite av det på filmen. Vet någon vad det beror på? Det andra ljudet visar sig ganska bra på filmen. Är det någon som har samma problem? Hoppas någon kan hjälpa mig. Andreas Olsson | |
| Ingen som har detta missljud? | |
|
Hej. Blåser det lika kallt på förarplatsen som det gör på passagerarplatsen? Jag hade samma på min (e60 -07 Lci)men den slutade kyla på förarsidan så jag fick fylla på köldmedium (r134a). Blev lite mindre oljud med ac'n på efter påfyllningen men absolut inte 100. Tror att acpumpen höll på att ge upp. Min bil hade rullat drygt 10000 mil när oljudet kom. |
|
| Har exakt samma ljud från ac anläggningen, likadan motor som dig, 523i -08, bilen har rullat ca 12000. Ljudet började svagt för ca 1 år sedan, och har ökat i styrka. Har varit in till en ac firma för koll av köldmedienivån och den var bra. De "trodde" att det var kylkompressorn. BMW vill ha 1800:- för en diagnos test, men eftersom ac´n funkar och ger full kyla så har jag legat lågt. Har du haft den inlämnad för koll av köldmedia? | |
|
Kolla efter expansionsventilen. Den ger upphov till allsköns ljud. Behöver inte betyda att systemet funkar sämre. |
|
|
Magnetkoppling som slår av och på? Känn på alla remmar och remspännare så inget kan påverka där och kanske lite remspray när man ändå tittar. Kylarvätskenivå? finns något lite antydan till bubblande ljud i bakgrunden mellan olika ljud som jag gissar är fördelning av luften bakom utblåsen. Den typen av bil och motor har problem med att termostat och vattenpump(elektrisk) behöver bytas vid de milen ibland, förvisso relaterade till motortemp men om det uppstår luftbubbelljud något man kan kolla?`Felkodsavläsning eller noggrannare koll av exakt kyltemp t ex. Kanske någon i området kan hjälpa till med detta eller en allbilsverkstad för ett par hundralappar? Farsan hade en 535d 05 som hade en krånglande kondensor? Det sprutade olika temp på olika utsläpp. Om det är lite krångligare problem kan oftast maskinskadedelen nyttjas på försäkringen mot en självrisk som motsvarar undersökningskostnaden ovan men det är sista vägen att gå. Mvh Asken |
|
|
Har nu fyllt på köldmedel och ljudet är helt borta, Får hoppas att det håller sig. Skönt att det inte var något större. 'Tack för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.