|
|
|
|---|---|
|
Hallo alla bmw proffs! Är på väg att köpa mig en 528ia-97 med växellådsproblem, den funkar som den ska men treans växel finns inte, går dock att växla förbi den manuellt, nån som har varit med om nått liknande? är det plastkulor i denna låda? Och jag har sökt men hittar inga liknande fall ;) Mvh... | |
|
Ingen som kan ha en liten aning? |
|
|
Är bilen fin och du fått ett bra pris hade jag iaf handlat. Finns beg lådor att byta till en billig peng om du skruvar själv. Är själv ute o kollar efter samma bil med liknande fel. En superbil i övrigt. Pruta bra o handla. Byt låda, ev laga den gamla o sälj. Mvh Jonas B |
|
|
Är lite så ja har tänkt, får den till ett superpris så jag har räknat med o få byta lådan, men jag har vintern på mig o få fart på den så ja tänkte mest om det är nått som kan gå o fixa ändå... Mvh.. |
|
|
Hej är ingen växellåds expert men det låter som en magnet ventil givit upp i lådan,har en 528 98:a med samma symtom carsoft säger magnet ventil,men ibland växlar lådan normalt när den inte gör det växlar jag förbi manuellt. |
|
| Aja ok, låter ju intressant, då kanske det finns hopp för den ändå , har du kollat upp om det är nått som går att köpa löst eller? | |
|
Bmw har säkert reservdelar,alternativt hitta ett begagnat ventilpaket att sätta dit,det bästa är väl att köra en diagnos på lådan. |
|
| Körde en diagnos idag på jobbet, stod inte så mycket om lådan men däremot ABS/asc hastighetssignal tror ja det va, nån aning om vad det kan va? Ska undersöka mer imorn... | |
|
Gäller det både växling 2-3 och 4-3? ___ Min bil: Länk |
|
|
Om jag får din mailadress så skickar jag en reparationshandbok med felsökningsguide till dig. ___ Min bil: Länk |
|
|
Har inte hunnit kört den så mycket ännu så det kan ja inte svara på tyvärr... carlsson535@yahoo.se är mailen iaf Tack på förhand! |
|
| kollade felkoderna nu igen och det enda jag får fram är "hastighetsövervakning" på lådan, tycker mig känna att lådan tvekar/ slirar på treans växel, innan den går in i felsäkert läge... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.