AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.277

Batteriladdare för kodning

Sida 2 av 2
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Nu blev jag förvirrad för jag har ingen koll på vägguttagen i mitt garage. De ser inte ut att vara avancerade på något vis. Hur mycket de tål står kanske någonstans på den lilla boxen?

Jag antar att du 325cabrio pratar om de där jätteavancerade laddarna vissa la upp här ovan? :) Jag kommer inte införskaffa mig någon sådan, utan jag kommer nog köra på en vanlig ctek.
thekinglives
Beemer4life: Bli inte förvirrad, Vi bara plojjar på grund av ett tidigare inlägg om att en laddare för 12 volt likström kanske krävde typ 80 amp och 230v.....

Du behöver inte vara orolig över dina uttag, en 10 ampere säkring räcker gott.:)
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag tar på mig dumstruten och vet inte hur jag tänkte igår.
230V * 10 A = 2300 W och 2300W/12 V = 192 A om vi räknar effekt så enkelt - alltså inga problem hemma i garaget - jag önskar nu att det fanns en ta bort inlägg-funktion!

/Patrik, med en enklare C-TEK-laddare soma jag tror maxar 3,6A vid 12 V
Jag tror dessutom att BMWs laddare kommer från C-TEK fast BMWmärkta - de ser misstänkt lika ut

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Det ska nog fungera med valfri laddare, se till o ha laddat batteriet innan du börjar greja bara.

Finns vettiga batteriladdare på Biltema också som fungerar bra.

Länk

Ja 325cabrio du får se till å skämmas lite nu :)
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Tack för den förklaringen :) ja jag håller med BMWs laddare ser ut som en ctek-laddare.

Förresten appen visade mig igår först att det var 14,7V i obd-uttaget sen efter en stund visade den 14,6V. Mitt batteri är väl på 12V?

PS. Jag borde satsat på NV-ämnen i skolan. Statsvetenskap hjälper dig inte så mycket i vardagen.
Var bilen igång så visar den nog laddspänning.
Be
166
Beemer4life
320d Touring -20
Yes den var igång. Gud vad jag har lärt mig i denna tråden :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.