|
|
|
|---|---|
|
Jag har just lagt en order på min första BMW. Blir en 318dT med följande spec; - Alpinvit - Sportline - Advantage - Lounge Pack - Navigationspaket - Automat - Eluppvärmd ratt - Vindruta med grå överkant - Backspegelkåpor i svart - Tonade rutor - RTTI - Individual högglans shadowline - Individual Anthracit innertak - M sportratt - PDC fram och bak Nu är jag ju nyfiken på att följa bilen genom tillverkning tills den når mig. Har BMW ett sådant system på plats? Min senaste Volvo jag köpte kunde jag följa i detalj genom hela förfarandet. | |
|
Hur menar du i detalj? Vill du vara uppdaterad i realtid under dygnet den byggs? Eller är de logistiken (transporten och kanske främst väntan på transport) du vill följa i detalj? __________ Mvh Grelle |
|
| Vi svenskar kan tyvärr inte detta. Vet att det finns i Tyskland och USA. Enligt min säljare var detta "på gång" för ett år sedan när jag väntade på vårt åk. | |
|
Jag menar främst de stora "processstegen" men det är ju naturligtvis också intressant att följa bilen på banan när den byggs - även om det som sagt går på ett dygn. Konstigt att BMW inte erbjuder den tjänsten i Sverige tycker jag. Har säljarna tillgång till mer information? Jag vill iofs inte ringa min säljare varje dag för att få min informationstörst släckt ... han kanske repar bilen som hämnd :) |
|
| Din säljare kan se bilens olika statuskoder som säger var i produktionen den befinner sig. Maila henne/honom så stör du inte och tycker det är en självklarhet att man ska få den informationen så länge inte BMW erbjuder något annat sätt. Din säljare lär knappast bli irriterad för att du är en engagerad köpare. | |
|
Konstigt system om det inte kan erbjudas för alla marknader då det rimligtvis borde handla om en portal alla statusar läggs upp i? Samtidigt borde det ju egentligen räcka med att man får ett mail när bilen går in i produktion, efter det går ju allting kanske snabbt. |
|
|
mabraham: Hur ser Volvos system ut? Fick du uppdatering med enbart text och/eller bilder via mail, hur går det till? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.