|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått fukt i vänstra strålkastaren (BMW 320d Touring 2008). Finns det bra metod att få bort fukt utan behöva byta strålkastare? Ska snart besiktiga och antar de har synpunkter på detta. De är rätt slitna så funderar på att köpa begagnade. Vilka fungerar? Vill gärna köpa senare årsmodeller om det fungerar. Fungerar alla strålkastare 2005 - 2012 oavsett sedan eller touring? Artikelnr på nuvarande strålkastarna är 63116942/747.0 (vänster) och 63116942/748.0 (höger). | |
|
Du kan prova att köra någon dag utan locken monterade. Värmen från glödlampan (även xenon genererar värme) gör det kan torka ut. Det kanske inte ska spöregna om bu provar detta. Strålkastarglas kan poleras upp. Fråga på pingens.se |
|
|
Super tack! Ska prova det. Ska köra långt på lördag så ska prova då om vägbanan är torr och uppehållsväder. |
|
| Jag fick också in fukt i min vänstra strålkastare. Det visade sig vara ett clips på locket på baksidan av strålkastaren som hade gått sönder och släppte in fukt. Köpte ett nytt på BMW för 188 kr och problemet var löst! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.