|
|
|
|---|---|
|
Tja, Letar i Tyskland efter en bättre beg 530d eller 535d GT 2010 eller 2011 men behöver forumets expertis. Är EDC och Active drive något som är ett måste eller är det overkill? Kanske mest trevligt att men inget att betala extra för? Det är en option som inte verkar vara så lätt att hitta. | |
| EDC är ett måste | |
Verdi |
Komfortstolar tycker jag att den måste ha. |
| Dieselvärmare, automat. | |
|
Grattis du tanker rätt. Jag bestämde mig för följande innan jag köpte min 535D GT I sommras. 1. EDC för att inte tappa sportkänslan 2. 535D för att den inte ska kännas slöare än en vanlig 530d. 3. så många som möjligt av knapparna till vänster. Sen har jag märkt att comfort access är rätt smidigt. och topview är kanon. |
|
|
Så bra! Det var mest att EDC är inte jättevanligt och frågan är om man använder det eller mo det bara är en cool funktion att ha.. Komforten är bra som den är standard tycker jag. självklart vill man ha så många knappar till vänster.. heads up är givet men hur användbara är de andra optionerna? |
|
|
Nu har jag inte kört någon 5'a utan EDC sedan jag fick min så kanske jag undervärderar just den optionen. Men i allafall, skulle jag välja bort en option blir det nog EDC. "Comfort" står på 90% av tiden. "Comfort+" passar fint på E4 om man önskar lite Citroen-gung:) "Sport" och "Sport+" används sällan. "Eco" aldrig... Men det kan ju hända att non-EDC har hårdare setup än EDC i "Comfort", och då ville jag nog inte vara utan EDC.:) Det skulle vara intressant och prova. Komfortstolarna däremot är nog det sista jag vill vara utan. |
|
|
Non-EDC är som en kompromiss och hårdare satta än "Comfort-läget" När jag köpte min F01 hade jag dessa krav: -Komfortstolar -Integral-Activlenkung (Fyrhjulsstyrning) får den stora bilen att kännas otroligt smidig. -Softclose -Keyless Sen har min väsentligt mycket mer än det, men det är fortfarande ovanstående som jag inte skulle vilja vara utan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.