|
|
|
|---|---|
| En polare letar F11 och frågade mig om rätt pris på denna bil. Är själv rätt kass på priser, vad säger panelen? Tror denna varit hyrbil hos Sixt innan, vilket iaf i min bok borde dra ner priset. | |
| Länk? :-) | |
| Så petig du är då! Länk | |
|
I princip är ju "alla" nyare begagnade BMW hos de auktoriserade handlarna fd hyrbilar från Sixt eller Mabi, eller fd tjänstebilar hos BMW Sverige. Så är man kinkig och vill ha en 1årsbil med annan historik blir det till att vänta tills någon ICAhandlare eller fotbollspelare byter in sin. Det är stor brist på nyare begagnat och frågan är vad som är bäst :-) Jag hade trots historiken inte varit rädd för köp (har själv köpt en fd Mabibil samt en tjänstebil från BMW) Ingår premiumselection skall den ju vara väl genomgången. Vad ligger kampanjerna på motsvarande ny? |
|
|
Jag tror inte många hyrbilar har M-sport. /Anders |
|
| Lägger han till ca 40k så får han en ny bil med samma utrustning. Räkna med ca 8% rabatt på listpriserna. | |
| Tack! | |
|
Med känsla, sixt har relativt ofta M-sport på sina BMW-modeller och Avantgarde-paketet eller vad det heter på Mercedes. __________ Mvh Grelle |
|
|
Ok, jag hyrde nyligen en 520dT på Mabi och den var utan M-sport, så det var så jag tänkte plus att hyrbilsföretagen ofta tar rätt "rena" bilar i allmänhet. Men jag skulle nog också kika på vad en ny kostar med de stora rabatter som finns i marknaden idag. /Anders |
|
| Så ett mer rimligt pris borde vara runt 340? | |
|
Hur hyrbilar är specade är alltid märkligt tycker jag. Hyr mest på Hertz och om du väljer V70 kan du få allt från en snikutrustad D2 till en fullutrustad D5 för samma pengar utan att veta det på förhand. ------- //Lövet |
|
|
Lövet, Kan hålla med om det, men därför har jag gått över helt till sixt. Mina senaste bilar i Sverige är då: Mercedes C220 CDI avantgarde utrustning Mercedes E220 CDI avantgarde utrustning Mercedes E220 CDI avantgarde utrustning Audi A5 Sportback S-line kommer inte ihåg motor men ca 170hk. __________ Mvh Grelle |
|
|
Med Känsla: Precis som Grelle säger är M-sport inget ovanligt på Sixtbilar, har sett flera begagnade hos BMW handlare de senaste åren som haft ett förflutet hos dem. Sixt hade för något år sedan en M5 F10 i Malmö för uthyrning, denna kanske man skall be att få rejält genomgången innan köp dock :-) När jag hade min X3 på kaross rep så fick jag en vit 520d F11 med sportautomat, DCC, skinn, komfortstolar fast ingen Navi - trevlig men ganska ovanlig spec för en hyrbil det med. |
|
| Ni suger verkligen på värdering :) | |
|
... lite kul att Bilpriser uppger samma pris... Md tanke på att den är uttagen mars 2014 så är det väl ett ok pris, såld av någon som vet bilens värde? Letar du efter fynd så är det inte denna du skall ha. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Lus, du kan inte hindra evolutionen och din tråd har nu utvecklats till en hyrbilstråd! Grattis! :) __________ Mvh Grelle |
|
| Weeee! :) | |
|
Ja vi förefaller vara bättre som trådkapare - men så fort man skriver något så är någon besserwisser framme som skall ifrågasätta varenda liten oväsentlig detalj... Så om nu prisskillnaden mellan nytt o begagnat är 40kkr är det väl intressant att veta vad Autopartner kan släppa den begagnade för...har du eller din kompis provat att förhandla priset? Min gissning är att de kanske får ned till 325-330kkr, troligen svårt att pruta ned den så mycket mer tror jag. |
|
| Får väl se var det landar. Tack för input! | |
| Nu verkar den vara såld... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.