|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW 530 e39 som har bordmonitor alltså stora ''stereon'' med gps Länk och jag vill byta till en eftermarknadstereo (single din) Beställde en iso adapter Länk som jag trodde skulle passa men det vart helt fel och såhär ser det ut bakom ''stereon/gps:en'' Länk "If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling." - Paul Walker | |
| Anledningen är att du har stereon i bagageutrymmet. Innanför vänster bakskärm om du har en sedan, | |
|
Vad är det jag behöver göra/köpa för att få min single din stereo ska fungera? Jag är inget proffs när det kommer till sånt här. tacksam för hjälp!! "If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling." - Paul Walker |
|
|
För jag såg att det fanns ingång för iso kabeln i bagageutrymmet (det du skrev) fast det är något som redan sitter i, ska jag bara dra ut den och sätta dit min kabel och sedan till min single din stereo? "If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling." - Paul Walker |
|
|
Du behöver en lång ISO-kabel som räcker från instrumentpanelen (din nya stereo) till den 17-poliga kontakten som går in i din radioenhet idag. Förlängningssladd för antennen behöver du också. |
|
|
Jag testade och drog av kabeln från gamla stereon som du ser på bilden Länk och kopplade in den i den nya stereon Länk stereon funkade och allt men när man väl sätter på musik så hörs det ingenting.. har 6 skivors cd-växlare om det skulle vara ett problem. Så satt det en liten kabel till som jag inte visste va det va till.. Länk. det har väl inget och göra med att radioantennen inte är inkopplad i den nya stereon? vill verkligen få det här och funka :( "If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling." - Paul Walker |
|
|
Original cd-växlare fungerar inte med en eftermarknad stereo så det är inget konstigt och den lilla kontakten som du nu inte använder är just för originalradions kontakt till cd-växlaren. Får du inget ljud om du kör cd i eftermarknads stereon heller? |
|
| Ser också att du inte har anslutit de blå/vita kablarna, tror att du måste det. | |
|
Varför skulle ljudet funka om jag sätter i en skiva i eftermarknadsstereon? ena blå/vita kabeln är remote om man kopplar in baslåda och slutsteg och den andra är till ratten (multifunktionsratt) "If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling." - Paul Walker |
|
|
För att det är enda signalkällan utöver radio som du har nu när du kopplat ur originalstereon. Remoten behövs ev för att starta originalsteget om det sitter ett sådant i bilen. |
|
| Jag kopplade in eftermarknadstereon igen och satte i en skiva men det funkade ändå inte, vet inte vad jag ska göra för att få det här och funka.. Kan någon länka en guid eller förklara från hela början? | |
| Vad har du för ljudsystem i bilen? Är det HiFi eller TopHiFi så behöver du en annan adapter. Kontakta Brl där du har köpt adaptern så skall de kunna leda dig rätt! | |
| Jag frågade brl och de sa att jag måste dra kablar från vänsterbak högtalare eftersom jag har den stora stereon, det säger mig ingenting.. Är okunnig när det blir såhär krångligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.