AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.482

Bromslampa tänds under färd samtidigt som yttertemp varnar.

Har en 540 -99 som helt plötsligt tänder bromslampan i bilen som varnar för slitage på bromsklossarna? Eller är det nivå för bromsvätska den varnar för kanske?
Saken är att man kan släcka den med tändningen och sen lyser den inte på länge men plötsligt kommer det tillbaka och samtidigt som det händer så visar yttertempen -32 grader och sen går den sakta tillbaka till rätt temp igen.

Bromsklossar är nya och varningen är byglad. Yttertempgivaren är ny också.

Någon som haft liknande problem som kanske kan ge mig nått tips på vad jag ska fortsätta felsöka på nu?

Tack!
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
I min handbok står det att varningslampan lyser för slitagevarnaren och bromsvätskenivå. Dock släcks inte min lampa av sig självt. Måste släcka den med datorn.

Jag skulle nog börja se över lite kontakter och kablage. Låter som något glapp eller dålig kontakt någonstans. Har varit med om att yttertempen flippat när man kört i vattenpölar och det var på grund av ett dåligt kontaktstycke.
ok jo men jag har kollat över alla kablar till slitagevarningen och bytt yttertempgivare och kollat kablar där.
Sen kommer alltid bromslampan och yttertempen samtidigt så något samband mellan dom är det ju nån modul som kanske styr både och?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.