|
|
|
|---|---|
|
Symptomen är att man känner vibrationer i bilen, främst i sätet. Det känns som om det skulle komma från bakvagnen då det inte vibrerar i ratten. Har haft bilen inne två gånger hos BMW första gången bytte de höger framdäck, det hjälpte inte. Andra gången bytte de vänster bak. Bilen har BMW 392 17" fälgar, med RFT däck. Det gjorde saken bättre, men det känns fortfarande som om vibrationerna inte är helt borta. De känns som mest runt 100-110 km/h. Någon som har haft liknande problem eller har gissningar på vad det kan bero på? | |
| Jag har liknande symtom, ska in till verkstad i veckan. Upplever också att ljudet/vibrationerna kommer från någonstans bak i bilen. Jag störs mest av ljudet och känner inte vibrationerna i någon större omfattning men kan se att passagerarstolen vibrerar en del. Jag misstänker att det är däcken som är boven i mitt fall. Det som komplicerar saken är att jag får ett ganska rejält brummande/oljud med låg frekvens när jag segdrar maximalt på sjuan och åttan mellan 1600-2000 rpm. Det ljudet har kommit smygande efter jag monterade power kit och är inte troligt att det beror på däcken utan snarare från något i drivlinan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.