AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
590

Lackering

BMW540ia
Var med om en krock med min 540. Någon
som vet en bra auktoriserad bmw plåt och lack verkstad i Sthlm???
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Hej!
Kan bara säga att när jag körde på ett rådjur så skulle bmw solna ha ca 20000 spänn för att fixa det + lite andra repor som jag hade på bilen. Samma grejor ordnade en liten firma för 8500 och det blev bra gjort också. Kontenta. Är du inte nedlusad med stålar, eller försäkringen pyntar, så glöm auktoriserad bmw verkstad för såna jobb.
/Pekka
BMW540ia
Försäkringsbolaget ska stå för fiolerna, då
motparten var ansvarig för krocken.

Skadorna på min bil uppskattar jag till cirka
20.000 kr. Huv, skärm osv.

Vad var det för annan verksta du fick din bil fixad
på?

Bmw i Solna har feeeta väntetider, så någon annan
bra/seriös verkstad kan komma ifråga.
Po
13
Pox
M5, -92b
Lämnade in min på auktoriserad BMW-verkstad och fick tillbaka bilen halvklar :( De hade "missat" typ en bit på 25x1 cm!! Lämna in den hos nån som KAN lacka istället. Auktoriserad tvi tvi...

Vroom
54
107
540Niklas
540Touring -98
City skadecenter på Kronobergsgatan är ruggigt duktiga
gjorde min omlackning förra året plus så blev jag påkörd bakifrån i april så dom fick ta hand om pärlan igen,vart skitnöjd med resultatet.

Har zonderlack på min bil typ mörklila metallic inte den lättaste lacken heller,lämnade in bilen på måndagen hämtade den på torsdagen på olycken,hela omlackningen tog ca 2 veckor.

Mvh N
Även fast en skada betalas av en försäkring så skadar det ju inte om reparationen blir "billig" (men självklart ska den vara bra!) - i slutändan så betalar vi skadan själva genom våra premier.

Min erfarenhet av plåtjobb på BMW Solna och Sätra är dålig.
ly
21
lycos3
540i A-98
PeWe billackering i Arninge/ Täby är bra, de är auktoriserade av BMW. Dom brukar ha att göra, men prova.
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Han gör inte försäkringsjobb ;-)) Vill inte hålla på och jaga försäkringsgubbar säger han
Otroligt! Försäkringsärenden borde vara lättare att handskas med än snåla privatpersoner, som ska betala kanske 10-tusen-tals surt beskattade kronor!
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
För att han är bara hälften så dyr betyder det inte att det är "snåla privatpersoner" som han gör jobb åt. Låt mig ge ett exempel. BMW i Bollmora sa att skärmen inte skulle gå att rikta efter smällen med rådjuret pga att den hade vikit sig ovanför hjulhuset. Killen som gjorde jobbet åt mig riktade skärmen på 2 timmar och det syns inte ett j-a spår efter att den nånsin varit med om en smäll. Det är en fråga om att få valuta för stålarna och att det är kvalitet på jobbet. Märkesverkstad (mfl) bara byter ut delar mot nya och det är kunden som får betala, många gånger i onödan. De 10000 drygt som jag sparade kommer jag att ha mycket skoj för.
Inget fel att anlita auktoriserade verkstäder/återförsäljare (gör jag själv också) men varför slänga ut stålar i onödan?
Självklart jättebra att det finns en duktig, stolt hantverkare som även är prisvärd. Jag menade att mååånga bilägare är så jäkla snåla när det gäller sin bil att det säkert inte är så kul att få uppdrag av dem.
Att meka bil (mekanik eller plåt eller lack eller...) är kul om man får göra det seriöst, inte bli ombedd att fuska ihop det, med billiga crap-delar och med ett taskigt resultat. Jag kan tänka mig att många privatpersoner får en chock när de får höra att en bilreparation kostar kanske 10000 kronor, medan ett försäkringsbolag vet att saker tar tid, och kostar pengar.
Sorry, menade inget illa. Du får gärna berätta mer om den lilla verkstaden med det stora hjärtat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.