AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.697

Totalt kvaddad BMW M3 E92 vit

Sida 2 av 2
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Alltså, jag struntar ju egentligen i vilket, men en historia om svåger i Baltikum, bortslarvade papper, bytta lister, lampor och skadehistoria i USA, allt får ju en att backa fortare än M3'an går framåt.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
+1 Lus

Känns som om det här kan bli en riktigt chips o Cola tråd.

BMW M-POWER
Med känsla: ska även tillägga, att min svåger inte hade sålt den i Sverige, om han hämtat den. Således ganska mycket styrande för hans del, med liten behållning. Troligen hade Tyskland varit landet för försäljning, han hade behövt åka halva Europa runt, skaffat en kontaktperson där osv. Ganska omständigt för hans del, därför blev jag mot slutet mer "förmedlare" även om jag stod som faktiskt ägare.
Lus: jag vet att det är uppförsbacke, gällande dina förutfattade meningar. Men jag kan ju inte mer än berätta sanningen.
Sebstoes: När det gäller kvaddad bil från USA som tagit omvägen via Litauen så är dessvärre inget sant förrän det finns papper som styrker alla påståenden.

Det är bara att acceptera och gå vidare.
Sebstos: Till att börja med en eloge för att du, efter bilen är såld, lägger tiden på att besvara allt ifrågasättande här.

Dock förstår jag inte varför han inte bara sålde bilen i Litauen istället? Det borde vara mycket enklare för alla parter. Om nu du var så sugen på en M3 varför har du bilen i knappt 2 månader? Det blir ju inte så trovärdigt att den inte togs till Sverige enbart för att säljas snabbt till någon som inte känner till historiken och göra pengar på den. Om den var så bra lagad och han har kört runt med den i 3,5 år så är det väl inget skäl för dig att sälja den så snabbt?

Jag har nog inte sett en endaste (!) bil som exporterats från USA till Litauen och sedan sålts i Sverige som inte varit utdömd i USA. Den statistiken är svår att blunda för, och varenda potentiella köpare som ser det i historiken springer nog därifrån direkt.

Litauen är dessutom en marknad för enormt många stulna delar som ligor stulit runt om i europa. Det är nog tyvärr anledningen till att det saknas kvitton på allt som byttes efter den lämnade USA. Det är ju bara att söka på ebay för att förstå att ett sånt litet land omöjligt kan ha så mycket bilreturer och bilskrotar att de får den tillgången på navis, rattar, spegelglas, inredningar osv osv. Skulle det mot förmodan stämma så hade det inte varit några problem att sälja bilen där heller.
Verdi
Spännande. Kvaddad USA-bil som är reparerad i Litauen med nya delar från Tyskland? Men av en händelse har han inte sparat kvittona på de "nya delarna"?

Exakt hur naiv och blåögd ska man vara innan man köper den storyn? Jag har sett Nigeria-brev som varit mer övertygande. :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Påstås det inte att bilen reparerades i USA, för att sedan importeras till Litauen av en boende i Litauen som dessutom brukade den där en viss tid och under den tiden köpte nya delar frånTyskland utan att spara kvitton? Sen säljer litauern bilen till sin ingifta släkting i Sverige, som sedan i samband med importen till Sverige får reda på att den var utdömd i USA?

crli9194: jag är medveten om att många bilar har reparerats i Litauen. Men så är inte fallet med denna. Notera att jag hade den en kort tid, enbart för att efter jag gjort regestreringsbesiktningen, kunnat luska fram historien på bilen (med hjälp av min svåger). Hade inte Transportstyrelsen gjort en Carfax, hade detta kanske aldrig uppdagats. Jag köpte ju bilen för att bruka den här i Sverige, som en lycklig M3-ägare. Detta sket sig brutalt och nu får jag se mig om andra objekt.

Verdi, min svåger har det förhållandet till kvitton mm. Jag har skakat på huvudet många gånger, åt hans beteende - som för mig är helt vansinnigt. Men det är ju hans sätt att förhålla sig till saker, som oftast har kostat honom pengar. Det är inte bara kvitton som han, enligt mig har ett visst beteende för, detta gäller mycket annat också. Men det fina är att han är bra på andra saker - så får man väl se det! IT -entreprenör t.ex.
Helt ärligt, detta låter som den sämsta historia jag hört de senaste 10 åren på AP. Om den mot förmodan hade varit sann så är det helt likgiltig så länge den inte går att styrka till 101%!

För mig är det uppenbart försök till bedrägeri och handel med stulna delar. Skulle inte denna "möjlighet" stängas av nu förresten?
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

1. Vad betalade han för bilen i USA(det måste han väl kvitto på)?
2. Kontot utdrag på köp av nya grejor i Tyskland?

Om dessa två går ihop kan jag tro på detta men jag tror inte det går ihop.

Skunk som någon skrev...
Keiser, eller så är det korrekt, som jag beskrivit till motsats bevisats- eller har AP -experter någon sorts "above the law" funktion?

Sedan i somras, enligt annan tråd på AP kan inte bilar som varit krashade importeras till Litauen längre. Detta är ju ett stort steg i rätt riktning att få bort dessa farliga bilar från vägarna.

Slippy, håller på att letar kvitton, men det är inte prio då bilen inte är min längre. Däremot vill jag gärna motbevisa många "experter" här.

Sebstos- detta är inte rättsalen varför de juridiska principer inte gäller, på marknadsplatsen är du definitivt dömd tills motsatsen bevisad. I detta fall ska du bevisa en ganska lång händelsekedja med osannolika skeenden. Det handlar inte om att vara expert utan att det förekommer mycket skitsnack av diverse bedragare, mao sunt förnuft för att undvika att bli lurad. Bla genom att undersöka bilens historia och om denna historia ter sig märklig så kan det vara klokast att välja ett annat objekt, så även i ditt fall.
Jag är dessutom övertygad om att det inte kommer presenteras särskilt mycket "bevis" (märk att det ska till ganska mycket för att historia trovärdig) och allt som då återstår är tomt snack. Det finns "experter" på det också...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.