|
|
|
|---|---|
|
I natt stals min fars bil från villatomten i Enskede, södra stockholm. DTG332 Blåmetallic med svart skinn och navi. Tacksom om alla håller ögon och öron öppna. Det fanns inga spår av glaskross eller släpmärken så man kan anta att det var synnerligen proffsiga. /Anders *En riktig bil drar minst 2 liter milen* | |
|
Bilder: (på vägen hem från Tyskland) Länk Länk Länk Länk /Anders |
|
|
Hittad någonstans i Tullingetrakten tillsammans med en vit 3-seriekombi. Tragiskt på en sån pärla! www.hause.se/bmw1.jpg www.hause.se/bmw2.jpg www.hause.se/bmw3.jpg www.hause.se/bmw4.jpg *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Hej! Hur hade de tagit bilen? Hade de en "reservnyckel"? Fanns det någon åverkan på bilen när den hittades? Biltillverkarna brukar skryta med att bilarna vi köper är omöjliga att stjäla? E |
|
|
"Fanns det någon åverkan på bilen när den hittades?" Nej den stod troligen utan hjul och strålkastare med sönderslitna främskärmar och stötfångare på villauppfarten? Så brukar jag parkera iaf. Men seriöst, har nån snott bilen för att komma åt hjul och strålkastare? Jävligt trist!! Och när man läser om nyare bilar som blir stulna så tänker iaf jag direkt på att dom går ut ur landet ganska snabbt. Men här verkar det som en klassisk joyride och sen en enklare slakt. Trist!! Hoppas du får bra betalt av försäkringsbolaget! |
|
|
Tråkigt, jag beklagar. Delarna har troligtvis gått över Östersjön. Det är lite märkligt att de inte kan få stopp på detta. /Håkan |
|
|
Helt sjukt :( _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Fy fan vad trisst... Kommer väl på eBay snart. :( |
|
|
Märklig stöld det här. Bilen hade ju halogenstrålkastare vilket normalt brukar göra att man får ha bilen ifred eftersom de betingar ett klart lägre värde än xenon. Inte heller är ratten stulen (eller navin?) en annan vanlig sak att stjäla. ------- //Lövet |
|
|
Tråkigt att se. Håller med om att det är en högst märklig stöld. Halogenstrålkastare och 16"-hjul betingar inte många kronor på begagnatmarknaden. De var i alla fall smarta nog att lämna standardratten. |
|
|
Usch ja såg inte roligt ut, har en likadan bil med samma färg.... Får sätta kätting runt fälgarna :)) |
|
|
Tråkigt värre! :/ Såg bilen på instagram häromdagen. Även den vita finns med bland de andra bilderna Länk Länk |
|
| Vad är det de gör med framskärmarna? Såg en X5'a på Jore's instragram länk, da samma sak hade skett. | |
|
Dom har förmodligen beställt en ny nyckel eller på annat sätt forcerat larm och startspärr. Proffsig stöld - mindre proffsigt slaktande! Det märkliga är att priserna på 320d xDrive har gått upp sedan jag importerade bilen. Vi får se vad Folksam säger. /Anders *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Hej! Beklagar, hoppas Polisen kan gripa gärningsmannen. Det skulle vara intressant att få reda på hur / var och vem som kvitterade ut nyckeln. E |
|
|
Värderingsfråga: Vad kan man tro att en värdering hamnar på? Gör man en sökning på blocket så finns det ingen bil alls som motsvarar denna! Sökning: Länk Lägger man till *nav* i sökrutan får man inga träffar alls. Ska man dessutom ha sportstolar samt helskinn vilket är ett krav så.... Det finns det helt enkelt inga bilar i Sverige Och för att göra det hela än mer krångligt så köpte vi bilen från BMW som premium selection med allt vad det innebär. Lägger man ihop allt detta så får försäkringsbolaget en svår nöt att knäcka. En Premium selection med låga mil är inte samma sak som att köpa från en privatperson. /Anders *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Ta diskussionen med några BMW återförsäljarte. Köpte själv min 320d som "Premium selection" och då hade jag ringt och frågat lite. Vips så fixade Bilia i GBG fram min ur sitt eget tjänstebilsegment. Pratar man med dem så kan det ju hända att de kan skaka fram nått, eller åtminstone hjälpa er med en mer officiell värdering (mot framtidsutsikten att sälja en bil naturligtvis). //Anders |
|
| Värde max 160' +/-5'. | |
|
En liten uppdatering: Försäkringsbolaget gav min far en helt ok värdering - 182.000. När min far inte tyckte att det var nog så gick dom med på 184.000. Om vi inte var nöjda med det kunde vi vända oss till en av Svenska Handelskammaren utsedd värderare vilket vi gjorde. FB lovade att betala för både värdering samt mellanskillnaden om värderingen blev högre. Blev den lägre skulle vi dela på kostnaden för värderingen. Vi fick bilen värderad till 200.000 och FB betalade ut pengarna dagen efter. Snyggt och proffsigt! Historien slutar dock inte där. Dagarna efter att bilen försvann så började vi leta efter en ny bil för att ersätta den stulna. Som vanligt fanns det inga bra bilar i Sverige (eller iaf inte så bra så att min far kände för att slå till.) De flesta bilar saknade något av de saker han hade som krav: Kombi, Automat, xDrive, Sportstolar, Metallic, Halvskinn/skinn samt ett mycket gott skick och gärna garanti. Efter att ha letat både i Sverige samt Tyskland hittade vi ett par bilar vi beslutade oss att gå vidare med. Efter lite mailande med några BMW-handlare så bestämde vi oss för en silverfärgad 320d -11 Premium Selection i Karlsruhe. 4.502 mil, nyservad, röda skyltar samt europlusgaranti och en naviupdatering - allt detta för 23.500 Euro vilket blev 218.000 vid överföring. Söndagen den 9 november satte vi oss på flyget till Stuttgart via en mellanlandning i Köpenhamn. Väl i Stuttgart tog vi pendeltåget till centralen och promenerade till vårat påkostade hotell som kostade 30 Euro per natt. Tänk 60-tal med tillhörande fuktdoft samt en nästan engelsktalande receptionist. Detta till trots så gick det faktiskt att sova och vi vaknade utvilade sex timmar senare och tog oss en stärkande promenad ner till Stuttgart station för en näringsriktig frukost samt "snabbtåget" till Karlsruhe. Länk Efter denna tågresa på en timme samt en kort taxiresa var vi framme vid den lokala BMW-handlaren: Ungeheuer Automobile. Bilen stod redan klar med dom röda exportskyltarna så efter att ha skrivit på originalhandlingarna så startade vår 160+ mil långa resa hem. Länk Resan gick smidigt via ett stopp i Burg för inköp av vissa drycker. Naturligtvis blev det den obligatoriska hälsomenyn på färjan: Currywurst. Länk Väl hemma backade jag in bilen i mitt garage och satte på en lite för tight rattkrycka. Tänkte att bilen skulle få vara i fred. Länk Idag torsdag var jag varit på Bilprovningen i Högdalen och gjort en regbesiktning. Allt gick naturligtvis bra :) Länk Nu hoppas jag bara att min far får behålla bilen den här gången. /Anders *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
Trevligt med den nya bilen, trist historia med den gamla. Kommer din far ha något extra stöldskydd? Mvh Stephan |
|
|
Han har satt upp en kätting framför infarten. Det plus en seriös rattkrycka håller förhoppningsvis några snorungar borta... *En riktig bil drar minst 2 liter milen* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.