AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.807

Har teskört för eventuellt köp och behöver svar på lite funderingar.

Hej,
precs varit och tittat/testat en BMW 523 touring -05 Automat.
Den hade gått 11300mil och va fin för sin ålder.
Kabeln i bagageluckan hade nog inte behövts byta ännu så den åker man väl på i framtiden. Jag tänkte kolla slangen till kompressor till nivåregleringen, men visste inte hur mkt man behövde lyfta av inredningen där vänste bak för kolla det.(tips?).
Radion ville inte ta in kanalerna, bara när man öppnade bagageluckan så verkade vara något glapp där.
Bilen visade en gul triangel om någor med bromsvätska, hade hört den skulle vara en fyrkant med klocka i, vad betyder den triangeln? något dyrt på gång?
Är det vanligt glasen fram sen lite matta ut? går de o polera upp eller det är dyrt byta på gång där
Sen fick jag pris på BMW att koppla ur airbagen fram för kunna ha barnstolen där skulle kosta runt 7-8 tusen, någon som fått det gjort för andra pengar?
Vad för utgifter o priser kan jag räkna med på dessa grejorna? bilen är nybesiktigad o godkänd för 1 månad sen dock.
Många frågor=)

eF
900
eFx
520d Touring -09
Ang. radiomottagningen, hade samma problem att kanaler kom och gick när man öppnade/stängde bakluckan. I mitt fall var problemet kablarna vid bakluckan, efter byte så funkar det fint igen.

/eFx
Ingen som vet något om triangeln?
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Finns symbolen i den här Länk listan?

bm
187
bmwjim
523im -05
Det enda jag vet med triangel är DTC varningen.
Då måste man bort med ratt osv och rengöra den optiska släpringen.
Eller i värsta fall byta ut den och koda om.
Stog det inget i iDrive?
Enligt info va det gul triangel att det snart va dax för bromsvätske byte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.