|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Läcker inget mer än att man behöver fylla på lite grann ibland. Detta gör att det blir svårt att identifiera vart någonstans det läcker. Då till min fundering: Är det någon här som har tips på vart man kan börja leta efter läckaget? Finns det något vanligt ställe det brukar läcka på för kylarsystemet på för 540 E39? Tack på förhand! | |
|
Min 540 började läcka lite under expansionskärlet. Under kärlet finns nivåmätaren och det är ganska vanligt att o ringen blir dålig. Jag fick byta både kärlet och mätaren för att det skulle tätt. är även vanligt att plasten på kylargavlarna spricker och börjar läcka. |
|
|
Skrev lite galet.. det sitter inte någon o ring på sjäva nivåmätaren.. Det är ett membran som sitter i kärlet.. det är därför man får byta allt Om det börjar läcka där. |
|
| Har varit med om flera gånger att det läcker från kylaren. På vissa bilar bara när den var varm och tills den kallnat. Så kan vara värt att felsöka med varm motor. | |
|
Haft strul med läckande kylare också på min 540 som visade sig vara till en början locket till expansionskärlet o-ringen hade gett sig. Sedan sprack kärlet nedtill och läckte fint. Bytte det på 10 minuter sedan inga problem :) Guide ska finnas till det! |
|
|
Tack för svaren hittils! Men jag har märkt att läckaget inte är framme vid själva kylaren, utan längre bak någonstans, alldeles under där vänstra kupefiltret sitter. Någon som har tips på felsökning? |
|
|
Bästa är att åka in på en verkstad som har utrustning som trycksätter systemet. Kan vara nästintill omöjligt annars att hitta läckan. Bytte nyss del 7 på 740'n, Länk Hade aldrig läckan utan trycksättning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.