AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.054

Jag behöver värderingshjälp av E60 520d - 2007

Går i tankarna om att sälja / byta bil.

Vad skulle man kunna få för denna 520D -07 (facelift) , automat, 9600mil. Sv såld, uttagen 09. drag svart skin. M&k värmare, SoV däck. m.m. Säljes uppe i jämtland.

Finns inte så många på blocket att jämföra med.

[url=Länk

Fler bilder på bilen finnes här: Länk
Verdi
bilpriser.se borde fungera bra på din bil.

Köppris: 143 900 kr (Ca pris hos bilhandlaren)
Privatpris: 122 200 - 131 600 kr (Ca pris vid köp hos privatperson)
Nu får man säkert på huvudet men jag anser inte de priserna stämmer riktigt. Som för min exempelvis:

530
-05
M-pkt
helläder
metallic
stora navigatorn
etc

skulle ligga på runt 45 000 av privatperson. Visa mig gärna en sådan på blocket så köper jag en till och har som reserv.
Verdi
Nej men på en volymmodell som 520d så har de nog bättre träffsäkerhet.

ps. Angav 2008 när jag fick fram priset ovan, eftersom de inte hade 177hk-motorn som årsmodell -07 på bilpriser. Så priserna är nog i överkant. Men strax över 100 tusen kan man nog få för den.
Tack för svar. Men har svårt att hitta en 520d med de milerna och års utan m-pakrt till å med.
Exakt! Jag anser att priserna är lite väl låga för att vara riktmärken att gå efter.

Exemplet jag gav ligger ju på minst det dubbla på blocket. Kanske är det ett dåligt exempel men jag har kollat fler olika modeller och det skiljer en hel del.
Verdi: vikke har en 163hk, värdering blev i stället med uttag 090101 (Ivars bil har tydligen haft svårt att sälja den).

151 900 kr
Ca pris hos bilhandlaren
Privatpris
129 900 - 140 000 kr

Den är så stylad att en hel del köpare försvinner, du tjänar allt på att ta av toningsfilmen.

Det finns lite konkurrens Länk

Länk

crli9194: Din måste har rullat väldigt långt för att få en så låg värdering?

Stephan
Stephan735i: 16500 mil är ju inte så långt tycker jag. Ser dessutom att den rasar i värde när man kryssat i M-pkt, helläder, navigation osv. Det är ju fel.

Det kan vara ett intressant komplement men den egna uppfattningen ger ett rimligare värde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.