|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en bmv 3.0d x5 av årsmodell 08-10 vad bör jag veta om bilen och dess utrustning? och vilken utrustning/paket bör man ha på bilen! Sen hur mycket drar bilen på långkörare alt stadskörning? | |
|
Jag hade en -08 3.0d. Saker som jag hade på den som jag inte skulle vilja vara utan på en X5 är: Komfortstolar Navi Adaptiv Drive Aktiv styrning Panoramatak Dragkrok Min drog 0.9 landsväg och 1.1 stadskörning. |
|
|
Ok! Tack för informationen! Visst finns det två typer av panorama? En öppningsbar och en helstängd? Förklara adaptiv drive och aktiv styrning? |
|
|
Mig veterligen finns det bara en och den är öppningsbar. Kortfattat: Adaptiv Drive - Motverkar krängning vid kurvtagning, acceleration och bromsning. Aktiv styrning - Variabel styrning. Väldigt direkt i styrning i låga farter. Smidigt vid parkering etc. Behöver inte ratta så mycket. För att sedan bli lite lugnare och fastare i högre farter. Dessa två tillsammans gör X5 till en väldigt körglad bil. |
|
|
Låter som ett måste på bilen då 👍 |
|
|
Kan vara värt att undersöka hur bilen är körd. Om det är många kort åkturer kan Partikelfiltret vara full och behöva bytas. Det kan bli en kostsam affär. Man kan be en BMW verkstad gör en koll på detta. Man mäter då upp motståndet i avgasröret och får ett värde på detta. Många kör tyvärr BMW diesel för korta sträckor och regenereringen hinner aldrig fungera som det är tänkt. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
|
Det var bra att veta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.