|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill veta lite för/nackdelar med de olika modellerna. 320i eller 318iS. Bränsle förbr, acc, bromsar, osv. 320 finns ju med stora M-paketet 318iS har ju bara en front, men ack så fin =) | |
| E30 såklart... =) | |
|
Prestanda, förbrukning osv. kan du läsa om under modellguiden. Om jag skulle välja en av dom så skulle jag välja 318iS 16v, drar mindre soppa, billigare försäkring, piggare. |
|
|
Några saker: 318is har 20mm främre och 14,5mm bakre kränghämmare. 320i har 18,5 resp. ingen alls. 318is har 51mm fjäderben fram. 320i har 45mm. 318is har hårdare och lägre sättning. 318is har ventilerade skivor fram och skivor bak. Vad 320i har beror på årsmodell. |
|
matte22k |
enda nackdelen med 318is är att det inte går att byta till 2,5an utan att sbp ser det!!om du köper is:en se till att packningen mellan toppen är bytt!! mekar du inte själv blir det svindyrt när den pajar, för den kommer att paja!! |
F.Nilsson |
Enda nackdelen att välja en 318is är att man går miste om den sköna sexans sång =) Men man kan ju inte få allt,jag personligen skulle också precis som Bempa välja 318is före 320 mvh F.Nilsson |
johan20 |
Job, en 320 from årsmodell 88 med lilla m-technic paketet har exakt samma typ av bromsar, kjolar osv som 318iS. Det var nästan standard när jag beställde min bil. Det är inget speciellt med det. Det finns hur många som helst av dem. |
| När det gäller bromsarna: 320 utan ABS har trummor bak, 320 med ABS har skivor bak. | |
|
En "vanlig" 318i då? Ni som vet kan ju... ;) |
|
|
318i har skivor fram och trummor bak. 318i touring och 318i med abs har skivor bak. |
|
|
Alla 320i har nog skivor från 88. lilla m-paketet är bara kosmetiskt. Däremot om den har m-technic chassi så är bromsar, dämpare, kränghämmare o.s.v. lika. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.