|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Koda alla 5 idrive moduler default, CAPPL CTUNE CAUDI CGATE CHOST sedan även mulf.. Sedan se till att $644 finns med i VO. 620 är voice control |
|
|
pbstappe, hur går det? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack F-Tar precis detta jag ville veta vilka moduler man vågar koda Default ;) så man inte förvärrar situationen och förlorar cdvxl och navi osv,, Men har helt snurrat bort mig i den dumma .MAN filen gjorde aldrig en kopia av den och ändrat lite väl mycket på bluetooth active och nicht active innan jag fick reda på att låta bli den ;( Finns tre värden jag är osäker på, inget annat är ändrat på 1: BLUETOOTH 2: BLUETOOTH/RAD2 3: BLUETOOTH FIX Har kodat Default men tror dessa ställer till det just nu,, Tack OlaO jo jag håller på ngn timme varje kväll ;) |
|
|
Har varit ute och kört Default på alla dessa och CAS dubbelkollat så $644 fanns med körde Default på BFFT oxå sen även på KOMBI tyvärr ingen förändring alls,! Ändrat lite fram och tillbaka i .MAN med dom tre olika Sen kört Default igen på alla ECU,s men icke ;( Börjar fundera på om det går att koda MULFEN i sig så den passar min VIN nr ? Har läst lite om detta kan behövas ? Mvh |
|
|
Va äre för mulf? Ja du kan ändra vin på den men har du kontakt men den så finns de egentligen ingen anledning :) |
|
|
Ah, okay ;) Bild kommer ikväll på den gamla och den nya Tack |
|
|
här kommer bilder på gamla och nya mulfen! och laddar även upp FSW_PSW filen så man kan kolla i denna Gamla söndriga Mulfen : Länk Nya Mulfen:Länk FSW_PSW filen: Länk som man sparar ner till en .MAN efter editering hoppas detta kan hjälpa :) |
|
|
Men varför ändrade du VO? Annars ska de bara vara och koda den tycker jag. |
|
|
F-Tar ja i början sa alla guider att man ska lägga till $644 i VO så jag gjorde det :) och $620 i FSW_PSW kan man läsa att det står SA644 som kanske hänvisattill värdet $644 i VO ? men tror inte den stod med från början faktiskt,mvh |
|
| Är detta endast ett byta och ingen efttrmontering så ska du inte göra nånting annat förutom att koda :) allt i vo är i sin ordning reda . | |
|
Ok ja ska återställa VO ikväll och ta bort den ändringen men sen är det .MAN jag ändrat lite väl mycket i ;( Ska pilla mer ikväll ! Tack |
|
| Återställ vo och koda de moduler du pillrat i default. | |
|
Hej hej! Har följt denna tråd med stort intresse då jag har samma problem. Min mulf/bluetooth slutade fungera och jag köpte en bättre begagnad. Efter montering så hade jag inget ljud ur stereon(eller ljud ca 1sek, sedan tyst i 15-20 sek), Idrive fungerade sporadiskt. Efter lite fix med NCS med reset av moduler och kopplat loss batterit för total reset av bilen så återkom ljud och Idrive funktion, dock ingen Bluetooth. Därför undrar jag hur det går för dig pbstappe? Eller någon annan som har något förslag? _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Hej Tyvärr avstannat här pga idétorka ;/ allt funkar utom Bluetooth nu så jag är rätt nöjd ändå ,! Har du läst tråden här så är det allt jag vet/kan ;) Skriv gärna om du lyckas och hur Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.