AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
17.598

Problem med bluetooth pairing i E91 320dAT - 2010

Sida 2 av 2
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Koda alla 5 idrive moduler default, CAPPL CTUNE CAUDI CGATE CHOST sedan även mulf.. Sedan se till att $644 finns med i VO.

620 är voice control
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
pbstappe, hur går det?

Mvh Ola

Min bil:

Länk

pb
15
pbstappe
BMW 325i E90-06 med inavi och professional radio/cd och proffessional Navi/gps med skärm
Tack F-Tar
precis detta jag ville veta vilka moduler man vågar koda Default ;) så man inte förvärrar situationen och förlorar cdvxl och navi osv,,
Men har helt snurrat bort mig i den dumma .MAN filen gjorde aldrig en kopia av den och ändrat lite väl mycket på bluetooth active och nicht active innan jag fick reda på att låta bli den ;(

Finns tre värden jag är osäker på, inget annat är ändrat på
1: BLUETOOTH
2: BLUETOOTH/RAD2
3: BLUETOOTH FIX

Har kodat Default men tror dessa ställer till det just nu,,

Tack OlaO jo jag håller på ngn timme varje kväll ;)

pb
15
pbstappe
BMW 325i E90-06 med inavi och professional radio/cd och proffessional Navi/gps med skärm
Har varit ute och kört Default på alla dessa och CAS dubbelkollat så $644 fanns med körde Default på BFFT oxå sen även på KOMBI tyvärr ingen förändring alls,!

Ändrat lite fram och tillbaka i .MAN med dom tre olika
Sen kört Default igen på alla ECU,s men icke ;(

Börjar fundera på om det går att koda MULFEN i sig så den passar min VIN nr ? Har läst lite om detta kan behövas ?

Mvh

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Va äre för mulf?

Ja du kan ändra vin på den men har du kontakt men den så finns de egentligen ingen anledning :)
pb
15
pbstappe
Ah, okay ;)

Bild kommer ikväll på den gamla och den nya
Tack

pb
15
pbstappe
här kommer bilder på gamla och nya mulfen!
och laddar även upp FSW_PSW filen så man kan kolla i denna

Gamla söndriga Mulfen : Länk

Nya Mulfen:Länk

FSW_PSW filen: Länk

som man sparar ner till en .MAN efter editering

hoppas detta kan hjälpa :)

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Men varför ändrade du VO?

Annars ska de bara vara och koda den tycker jag.
pb
15
pbstappe
F-Tar

ja i början sa alla guider att man ska lägga till $644 i VO så jag gjorde det :)
och $620

i FSW_PSW kan man läsa att det står SA644 som kanske hänvisattill värdet $644 i VO ? men tror inte den stod med från början faktiskt,mvh

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Är detta endast ett byta och ingen efttrmontering så ska du inte göra nånting annat förutom att koda :) allt i vo är i sin ordning reda .
pb
15
pbstappe
Ok ja ska återställa VO ikväll och ta bort den ändringen men sen är det .MAN jag ändrat lite väl mycket i ;(

Ska pilla mer ikväll ! Tack

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Återställ vo och koda de moduler du pillrat i default.
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej hej!
Har följt denna tråd med stort intresse då jag har samma problem.
Min mulf/bluetooth slutade fungera och jag köpte en bättre begagnad. Efter montering så hade jag inget ljud ur stereon(eller ljud ca 1sek, sedan tyst i 15-20 sek), Idrive fungerade sporadiskt. Efter lite fix med NCS med reset av moduler och kopplat loss batterit för total reset av bilen så återkom ljud och Idrive funktion, dock ingen Bluetooth.
Därför undrar jag hur det går för dig pbstappe? Eller någon annan som har något förslag?

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
pb
15
pbstappe
Hej

Tyvärr avstannat här pga idétorka ;/ allt funkar utom Bluetooth nu så jag är rätt nöjd ändå ,! Har du läst tråden här så är det allt jag vet/kan ;)

Skriv gärna om du lyckas och hur

Mvh Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.