|
|
|
|---|---|
|
Måste bestämma mig över färg på den 530D F11 Toruing jag beställt. Gillar inte Carbonsvart och har därför beställt en solid svart men oroar mig för att den ska bli repig och ful på nolltid? Har tillgång till tvätthall så kommer aldrig maskintvättas. Har en svartmetallic Jeep som jag ska sälja och har kört i 8000 mil, på den syns inte en enda repa som referens. Är det helt tokigt med solidsvart på så pass dyr bil? Safirsvart hade jag helst velat ha men det går inte kombinera. Alternativ är Sofisto eller Silver. Kanske silver är det vettigaste om man vill ha en ren bil när man kör mycket med den? | |
|
Varför kan du inte ta safirsvart? Jag skulle om inte safirsvart ta just Sophistogrey alternativt Space grå som passar suveränt på en F11, framförallt om du har M-sport paket, Silver är också okay men jag hade hellre tagit Space grå. Solid svart går bort alla dagar i veckan för mig. Mycket känsligare och där måste du nog kalkylera med dels lackförsegling samt upprepning av den halvårsvis eller minst en gång per år. /Anders |
|
| Anders: För att få black sapphire på 5serie med M-sportpaket måste man ta det genom Individual. Jag gillar solid svart och hade inga problem att hålla den fin under de två årjag ägde en . Jag hade tagit Schwarz II och lagt metallicpengarna på utrustning:) Stephan | |
|
Vill man ha upplevd repfrihet är det ju ljusa kulörer som gäller. Med lågt stående sol och skarpt kallt ljus som vi har här i Sverige kan ju alla mörka biler se lite dassiga ut. Sannolikt är inte svart solid (med klarlack) mycket värre än carbonsvart i detta hänseende. /M Mina bilar: Länk |
|
|
aha det var ju märkligt angående safirsvart, tack för infon :-) /Anders |
|
|
Ett bra lackskydd, handtvätt som du säger samt om du vill undvika stenskott o dyl( dagens lacker från fabrik håller 30-40My tjocklek, ungf som ett hårstrå..) så applicera en stenskottsskyddsfilm på utsatta områden såsom front, trösklar samt annat. Mvh Asken |
|
|
Hej. Jag tog azurit svart på min. Såg den först på en 550dx och föll direkt. Tyckte att den verkligen gjorde sig på den bilen. Passar bra med tonade rutor också. /mården |
|
| Jag köpte en carbonsvart f11 535a och upplever den inte svart överhuvudtaget jag tycker den är mörkblå mera! jag har även en e61 som heter svart II den är väldigt svart å snygg men hemsk att hålla i fint skick | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.